zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Topmanagers begrijpen weinig van verkoop

18 oktober 2004 - Raden van Bestuur en business unit managers van grotere ondernemingen staan in veel gevallen te ver af van hun eigen verkoopactiviteiten. Ook zijn ze te weinig betrokken bij verbeterprogramma's. Vrijwel altijd zien ze negatieve markontwikkelingen te laat aankomen en moeten ze achteraf ingrijpen in de organisatie.

Gebrek aan inzicht


Dit stelt Roeland van Delzen, managing partner van Coach & Commitments. Uit Engels onderzoek blijkt dat minder dan 10 procent van de topmanagers echte praktijkervaring heeft in verkoop en business development. Daardoor is in veel gevallen sprake van een gebrek aan inzicht hoe de marktefficiency en -effectiviteit verhoogd kunnen worden. Daarnaast is er te weinig betrokkenheid van de directie bij processen en programma's die gericht zijn op omzetverbetering en verkoopprestaties. Topteams van organisaties hebben dan ook te weinig klantcontact en staan op te grote afstand van lokale verkooporganisaties.

Programma
Van Delzen introduceerde rencentelijk BREESE in Europa. Dit reeds in Engeland bekroonde programma geeft de top van ondernemingen concreet inzicht in de wijze waarop het rendement op verkoopstrategieën effectief verhoogd kan worden.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10