zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Terug in het thuiskantoor: leidinggevende vreest voor creativiteit

Executives, maak ruimte voor creativiteit!

6 december 2021 - Ruim een maand nadat het demissionaire kabinet aankondigde dat we weer terug mochten keren naar kantoor, werken we inmiddels weer thuis. En hoewel het overgrote deel (98 procent) van de Nederlandse bedrijven al een hybride werkmodel aanbiedt of van plan is om dit door te voeren, zijn er ook zorgen.

Volgens nieuw onderzoek van LinkedIn is zeven op de tien Nederlandse leidinggevenden (71 procent) namelijk bezorgd dat een gebrek aan live interactie een negatieve impact heeft op het creatieve proces.


Meer dan driekwart (76 procent) van de C-level executives zegt dat face-to-face contact een essentieel onderdeel is van het creatieve proces. Voor de jonge generatie in het bijzonder is het lastig om zonder spontane interactie wel die creatieve vaardigheden te ontwikkelen, volgens de leidinggevenden. En een gebrek aan interactie heeft niet alleen invloed op creativiteit: bijna de helft (47 procent) van de ondervraagde executives denkt dat het gemis van live contact er al voor heeft gezorgd dat de relaties tussen werknemers is geschaad. Bijna een derde (30 procent) denkt ook nog eens dat hybride en remote werken het moeilijker maakt om betekenisvolle relaties op te bouwen, wat uiteindelijk ook weer ten koste gaat van de creativiteit.
 
Executives, maak ruimte voor creativiteit!
Marcel Molenaar, Country Manager en Director LinkedIn Marketing Solutions Benelux: "De corona crisis heeft ons een nieuwe vorm van efficiency geleerd. Creativiteit heeft echter te lijden gehad onder invloed van het vele thuiswerken volgens de leidinggevenden. Het is niet meer dan normaal dat zij zich zorgen maken over de impact van het blijvende hybride werkmodel op het creatieve proces. De aanpassing naar die nieuwe manier van werken vraagt dan ook een investering van executives. Neem de tijd om het gesprek te voeren met medewerkers over wat voor hen een goede vorm is om invulling te geven aan creatieve werkwijzen, houd rekening met individuele voorkeuren en maak vervolgens heldere afspraken met elkaar. Het klinkt misschien gek, maar ik verwacht dat leidinggevenden creativiteit meer dan ooit zullen moeten organiseren en actief aan moeten bieden."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Volgende generatie CMO Chief Marketing Officers zal het marketingvak ten goede veranderen
 Versoepeling maatregelen vertaalt zich in snelle groei van gewerkte uren bij niet-kantoorbanen
 High performance teams kunnen organisaties door crisis loodsen
 Nederlander is op cv vooral sportief en weinig creatief
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10