zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

De do's en don'ts op recepties

10 oktober 2004 - Op recepties wordt aardig wat afgestunteld. Netwerken is een vak, dat lang niet iedereen beheerst. Intermediair somt een aantal belangrijke do's en don'ts op.

Do's

  • Iemand die apart staat, is doorgaans blij aangesproken te worden

  • Houd je kopje in uw linkerhand. Dan heeft u de rechter vrij om handen te schudden.
  • Ga op de spreker af. Hij heeft net alle spanning van het speechen van zich afgeschud en doet nu niets liever dan verder praten over het onderwerp.
  • Als u niet meer weet waar je het over moet hebben, bied dan aan een drankje te halen. Dan kunt u meteen nadenken over uw volgende zet.
  • Bevestig de badge hoog op de linkerschouder. Geldt vooral voor wie wat klein van stuk is.
Don'ts
  • Het ergste wat u met een visitekaartje kunt doen, is het gedachteloos dubbelvouwen en in uw zak steken. Kijk ernaar en zeg er iets over.
  • Strooi niet met kaartjes, maar vraag of iemand er prijs op stelt het te hebben. Daarna pas geeft u het kaartje.
  • Neem niet te veel eten. Schep niets op dat u moeilijk kunt wegwerken en laat het koekje bij de koffie liggen.
  • Praat niet te veel en vermijd het promoten van uzelf of uw bedrijf.
  • Er mag best een stilte vallen, maar geen pijnlijke stilte. Als u ergens over aan het nadenken bent, laat dat dan merken.


Bron: Intermediair.nl
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10