zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlanders laten massaal kans liggen om geld te besparen op autoverzekering

95 procent niet door corona overgestapt van verzekeraar

30 maart 2021 -  Hoewel het gebruik van de auto flink is veranderd het afgelopen jaar, blijven Nederlanders loyaal aan hun autoverzekeraar. Voor maar liefst 95 procent van de Nederlanders was de coronacrisis geen reden om te switchen van verzekeraar. Dit blijkt uit onderzoek van Allianz Direct.

In verhouding met jongeren tot 35 jaar (89 procent) blijven vooral de 35-plussers (97 procent) trouw aan hun huidige verzekeraar.



Men wil besparen op premies, maar stapt niet over van verzekering
Uit eerder onderzoek** van Allianz Direct blijkt dat 22 procent zich sinds de coronacrisis meer zorgen maakt over zijn of haar financiën. Ruim een vijfde (22 procent) probeert sindsdien dan ook geld te besparen op vaste lasten. Verzekeringspremies staan in de top vijf als het aankomt op zaken waar men het liefst geld op wil besparen. Toch is slechts vijf procent van de Nederlanders sinds de coronacrisis overgestapt van verzekeraar. Opvallend, want op verzekeringspremies kan aanzienlijk bespaard worden. Daar zijn Nederlanders zich ook bewust van; ruim vier op de tien (44 procent) denkt geld te kunnen besparen door het overstappen van verzekeraar.

Check jaarlijks de dekking van je autoverzekering
Hoewel een kwart (27 procent) sinds de coronapandemie bewuster nadenkt over het besparen van geld, blijkt dat ook de dekking van autoverzekeringen in 95 procent van de gevallen niet werd gewijzigd. Toch is het belangrijk om jaarlijks te bekijken of de dekking nog bij uw huidige situatie past, vertelt Ron Adams, Head of Marketing & Sales bij Allianz Direct. "Het is goed mogelijk dat u kunt besparen op uw premie als uw rijgedrag of persoonlijke situatie verandert of uw auto op leeftijd raakt."

Auto belangrijk vervoersmiddel voor jonge automobilisten
Uit het onderzoek blijkt dat de auto ten tijde van corona een belangrijk vervoersmiddel blijft. Een op de drie automobilisten pakt vaker de auto in plaats van het openbaar vervoer. Slechts vier procent van de respondenten geeft aan zijn of haar auto vanwege de pandemie verkocht te hebben. Vooral automobilisten tot 35 jaar zijn verknocht aan hun bolide: 47 procent pakt vaker de auto dan het openbaar vervoer, vergeleken met oudere weggebruikers (28 procent).

 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Helft Nederlanders geen idee van eigen risico bij autoschade
 40 procent automobilisten bereid minder te rijden voor beter milieu
 Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering
 Nederlander vertrouwt ander niet met eigen auto
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10