zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Twee op de drie Nederlanders schaamt zich voor hoesten of niezen in publieke binnenruimtes

Bijna driekwart vindt dat er te weinig aandacht is voor verspreiding coronavirus via aerosolen

5 januari 2021 - Twee derde (65 procent) van de Nederlanders vindt het beschamend om in het openbaar te niezen of te hoesten. Meer dan de helft (54,5 procent) is bovendien bang om besmet te worden in publieke binnenruimtes, óók wanneer er 1,5 meter afstand wordt gehouden. Wanneer anderen zich niet aan de geldende maatregelen houden, zegt de helft (51,5 procent) van de Nederlanders hen hierop aan te spreken.

 Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van Klop Innovations onder ruim 1.000 Nederlandse consumenten.


 
Te weinig aandacht voor rol aerosolen in virusverspreiding
Bijna driekwart (72,5 procent) vindt dat verspreiding van het coronavirus via aerosolen te weinig aandacht krijgt. Ruim zes op de tien (63,3 procent) zegt zich pas echt veilig te voelen in publieke binnenruimtes wanneer de lucht actief wordt gezuiverd op aerosolen die het virus kunnen bevatten. De aanwezigheid van goede luchtzuivering verlaagt dan ook voor 63 procent de drempel om een publieke binnenruimte binnen te gaan. Acht op de tien Nederlanders ziet luchtzuivering als effectief middel om verspreiding van het coronavirus te voorkomen.
Henk Klop, directeur van Klop Innovations: "Sinds een aantal weken geldt er een mondkapjesplicht in publieke binnenruimtes. Toch blijkt dat Nederlanders ondanks deze maatregel én 1,5 meter afstand nog altijd bang zijn om besmet te raken. Dat is niet vreemd. Het aantal besmettingen blijft maar stijgen, de afgelopen weken zelfs in hoog tempo. Onder andere supermarkten, gemeentehuizen, tankstations en fysiotherapeuten blijven gelukkig nog open, maar het is wel van groot belang dat deze binnenruimtes veilig voor ons zijn zodat de kans op besmetting ook op dit soort plekken minimaal is." 
 

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Bedrijven slaan massaal desinfecterende zeep in
 Ook cyberhygiëne onmisbaar in tijden van social distancing
 Hygiëne en omgangsvormen werkvloer blijvend veranderd door Corona
 Helft werkend Nederland kan geen 1,5 meter afstand van collega’s houden
 
 
reacties
 
Richard Medema - Pure Air Nederland  |   | 
6-01-2021
 | 
14:37 uur
Het belang van schone lucht maar ook oppervlakken in de binnenruimte is van het grootste belang om het coronavirus tegen te gaan. Dat is ook de reden waarom Pure Air Nederland sinds kort lucht- en oppervlaktereinigers voorzien van de ActivePure® Technologie in Nederland op de markt brengt. Van deze sinds 1990 door en voor NASA ontwikkelde technologie is in de afgelopen jaren al bewezen dat het allerlei virussen, bacteriën, schimmels en andere ziektekiemen doodt. En in september en december van afgelopen jaar is daar het wetenschappelijk bewijs bijgekomen dat onze technologie het coronavirus voor 99,9% vernietigt; zowel op oppervlakken als in de lucht. Van onze Pure & Clean is zelfs bewezen dat dit apparaat SARS-CoV2 binnen 3 minuten uit de lucht haalt. De oplossing is er dus al!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10