7 september 2004 -
Het aantal vrouwelijke zakenreizigers is de laatste jaren fors toegenomen. Bij hotelketen Hilton bijvoorbeeld was vijf jaar geleden slechts 1 procent van de zakenreizigers vrouw. Nu is dat 11 procent. Ondanks deze toename speelt de reisbranche nog weinig in op de wensen van zakenreizigsters.
Gevoel van veiligheid Onderzoek wijst uit dat in 2003 ruim eenderde van de internationale zakenreizigsters van mening was dat hotelketens te weinig doen om vrouwen een gevoel van veiligheid en zekerheid te geven. Veiligheid is voor vrouwelijke reizigers zeer belangrijk.
Aanschuiven Er zijn hotels die dit al door hebben, zoals het Hilton in Londen. In het Hilton is er een speciale verdieping voor vrouwen die alleen toegankelijk is met een sleutelkaart van het hotel. Ook zijn er gemeenschappelijk tafels waar alleenreizende vrouwen bij elkaar kunnen aanschuiven voor het diner. Uit onderzoek blijkt namelijk dat 42 procent van de vrouwen niet alleen in een restaurant wil eten. Naast veiligheid hebben vrouwen nog meer speciale wensen. Zo wil 56 procent toiletartikelen van een bekend merk en hebben hotels met een beautycentrum bij 47 procent een streepje voor. Verder willen vrouwen onder meer graag een goede fohn en een persoonlijke dienstverlening.
Bron:MKBnet