zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Helft managers heeft een te volle agenda

Managers trekken eigen plan, buiten supportprofessional om

4 december 2020 - Bij 53 procent van de Nederlandse managers is hun agenda te vol. Dat stellen hun managementsupportprofessionals. Zelfs met hun hulp zijn ze te druk. Dit blijkt uit onderzoek van Schoevers. 21 procent zegt dat de agenda van de manager altijd te vol is en 32 procent zegt dat dit het grootste deel van de tijd zo is.

Managers blijken in veel gevallen eigenwijs. De supportprofessionals plannen bewust pauzes in de agenda van de managers in, maar hier wordt in de praktijk nog wel eens overheen gepland. Zestien procent van de managementsupportprofessionals lukt het om de agenda nooit te vol te laten lopen. Er wordt door managers wel veel waarde gehecht aan de mening van de supportprofessional. Maar liefst 72 procent van de respondenten geeft aan dat de manager luistert naar zijn of haar mening.


 
De sparringpartner van de baas
Daarnaast is de supportprofessional volgens 43 procent van de respondenten de beste sparringpartner van de manager. Hierbij gaat het vooral om sociale zaken, het team en communicatie. Veel managers hebben ook andere sparringpartners waar ze andere onderwerpen mee doorspreken. Meer dan een kwart van de managementsupportprofessionals geeft aan beter op de hoogte te zijn van wat er in de organisatie speelt dat zijn of haar manager. Veel supportprofessionals zijn vooral beter op de hoogte van wat er bij het personeel speelt.    
 "Managementsupportprofessionals zijn de spil van een organisatie," stelt Rob Rijbroek, directeur Schoevers deeltijd. "Ze zijn goed op de hoogte van wat er in de organisatie gebeurt en waar het personeel zich mee bezighoudt. Hierdoor zijn zij een gewaardeerde kracht voor de managers en wordt er naar hen geluisterd. In veel gevallen functioneert de supportprofessional zelfs als co-manager! Toch is het ook onvermijdelijk dat managers af en toe hun eigen plan trekken en bijvoorbeeld toch nog een afspraak maken, terwijl hij of zij eigenlijk pauze zou moeten nemen. De wisselwerking tussen manager en zijn supporter is ontzettend belangrijk, zodat de supportprofessional ervoor kan zorgen dat de manager zijn of haar werk zo goed mogelijk uit kan voeren."  
 
Het gehele onderzoeksrapport vindt u hier: https://www.schoevers.nl/onderzoeksrapport-supportprofessionals.html
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Tien time management tips voor managers
 Vijf manieren om meer werk te verzetten met Google Apps
 Zeven time management geheimen
 De impact van het coronavirus op het vak van Assistants
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10