zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

KPN en Telfort kibbelen over tekstballon

29 augustus 2004 - In telecomland woedt sinds medio juni een sms-prijzenoorlog, waarbij diverse aanbieders hun tarieven voor tekstberichten scherp verlaagden. KPN eiste vrijdag voor de Arnhemse rechtbank dat Telfort stopt met het gebruik van de paars-witte tekstballon in zijn reclamecampagne.

Kopie


Volgens de marktleider is het een exacte kopie van het exemplaar dat KPN zelf gebruikt in zijn so...hi-advertenties voor het merk Hi. Hierdoor is schade geleden, betoogde KPN, die 30.000 euro eiste als voorschot.

Auteurs- en merkenrecht
KPN besteedt jaarlijks 10 miljoen euro aan de Hi-campagne, die zich vooral richt op de jonge gebruikers van mobiele telefoons. Volgens KPN's advocaat K. Bisschop maakt Telfort inbreuk op het auteurs- en merkenrecht.

Parodie
De tegenpartij voerde aan dat de Telfort-reclame een parodie is op Hi-uitingen van KPN. Volgens raadsman G. van den Bergh wilde Telfort op humoristische wijze aan de kaak stellen dat KPN niet de goedkoopste sms-aanbieder is.

Zelf uitkomen
Voorzieningenrechter H. Uniken Venema bleek vrijdag echter niet van plan om een oordeel te vellen over het geschil. Op zijn verzoek proberen de bedrijven er komende week zelf uit te komen.
Daarmee is het juridische gesteggel tussen de twee nog lang niet afgelopen. Op 24 september daagt Telfort KPN voor de rechter, omdat KPN in zijn reclames claimt het beste netwerk te hebben. En dat is tegen het zere been van de concurrent.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10