zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werkrelaties onder druk tijdens de coronacrisis?

Dit vraagt om een nieuwe makkelijke management tool.

21 september 2020 - Samenwerken heeft voor bedrijven door de coronacrisis een andere dimensie gekregen. Omdat samenwerken de basis is voor een goede bedrijfsvoering, hebben Dé Arbeidsmediators een handige online tool ontwikkeld die werkgevers helpt bij het creëren en behouden van een fijne samenwerking. Zijn er spanningen op de (digitale) werkvloer, dan brengt deze tool de arbeidskwestie eenvoudig in kaart.

Op deze manier kunnen werkgevers snel en gericht handelen. Deze tool heet ‘de Samenwerkingsscan’ en kan door organisaties momenteel kosteloos worden ingezet via samenwerkingsscan.online.


 
Samenwerken is niet altijd even makkelijk.
Samenwerken vraagt van mensen energie en aandacht. Het is een proces waar medewerkers zich niet altijd goed bewust van zijn. Zij moeten zich verplaatsen in de rol van hun collega. Dat kunnen ze, maar hebben ook te maken met verschillende en soms tegenstrijdige emoties, drijfveren en behoeften. Zeker in deze tijd waar veel is veranderd in de samenwerking; door een nieuwe werksituatie, meer werkdruk, verlies aan opdrachten, minder face-to-face communicatie of andere gevolgen van het werken op afstand.
 
Werkrelaties kunnen worden hersteld.
Dé Arbeidsmediators, een landelijk samenwerkingsverband van MfN geregistreerde arbeidsmediators, werken aan werkrelaties. Ook in deze bijzondere tijden. Zij geloven dat werkrelaties ten alle tijden hersteld kunnen worden. Na hun inzet gaan werknemers tevreden de samenwerking weer met elkaar aan of besluiten ieder een eigen weg te gaan.
 
Zelfmanagement tools als eerste hulpmiddel.
Door kennis en kunde te delen en de juiste tools te ontwikkelen helpen Dé Arbeidsmediators organisaties in eerste instantie de samenwerking zélf te managen. Mocht de spanning onverhoopt toch oplopen of zelfs leiden tot een (dreigend) conflict, dan staat er een landelijk netwerk aan mediators klaar om uw organisatie te helpen deze conflicten alsnog duurzaam op te lossen.
 
Herkennen van spanningen = sleutel tot succes.
Het tijdig herkennen van spanningen is de sleutel voor het managen van een goede samenwerking. Daarnaast bespaart het een organisatie honderden tot duizenden euro’s als een arbeidsconflict kan worden voorkomen.
 
De Samenwerkingsscan: eerste hulp bij spanningen op de werkvloer.
Om organisaties te helpen, hebben Dé Arbeidsmediators ‘de Samenwerkingsscan’ ontwikkelt om snel een arbeidskwestie in kaart te brengen. Hierdoor kunnen organisaties snel en gericht handelen om de werkrelatie te herstellen. De Samenwerkingsscan is een online vragenlijst gebaseerd op de escalatieladder van Glasl: een veel toegepast managementmodel bij conflicthantering. Dit kalenderjaar kunnen organisaties nog gratis gebruik maken van deze tool. Meer informatie hierover is te vinden op samenwerkingsscan.online
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vijf topsport lessen voor leiders in crisistijd
 37 procent werkend Nederland: anderhalve meter afstand op werk onhaalbaar
 Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s
 Eén op de vier Nederlanders wisselt van baan wegens collega’s
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10