zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Printer blijkt een van de meest essentiële consumententechnologieën in tijden van lockdown

Maar liefst 67 procent van de mensen ziet de printer als een van de nuttigste vormen van thuistechnologie in quarantainetijd

20 augustus 2020 - Uit nieuw onderzoek van Epson blijkt dat 81 procent van de mensen sinds de lockdown meer dan ooit behoefte heeft aan betrouwbare en betaalbare oplossingen om thuis te kunnen printen. Voor 76 procent van de thuiswerkers die vóór de lockdown werkzaam waren op kantoor of elders, is de thuisprinter zelfs essentieel geworden.

De printer wordt onder meer gebruikt voor het afdrukken van schoolwerk en het faciliteren van thuiswerken: 67 procent van de respondenten zegt dat het voor hen een van de nuttigste vormen van thuistechnologie is geworden.



Huis wordt kantoor
"De laatste tijd is de manier waarop we onze woning gebruiken veranderd," zegt Mauro Bartoletti, Head of Subscription bij Epson Europe. "Het is niet meer alleen ons huis, het is nu ook ons kantoor en tijdelijk zelfs het klaslokaal van onze kinderen geworden. Voor het ‘nieuwe normaal’ is het belangrijk dat we goed voorbereid zijn om thuis te werken of thuis les te geven. Het ontbreken van de juiste apparatuur is frustrerend en contraproductief en kan uiteindelijk tot ongewenst hoge kosten leiden. Met een dienst als ReadyPrint hoeven mensen zich in ieder geval geen zorgen meer te maken dat hun inkt opraakt en deze dienst kan bovendien een flinke kostenbesparingen opleveren!"

Inkt op
Meer dan de helft van de ondervraagden (60 procent) heeft de printer tijdens de thuiswerkperiode vaker gebruikt dan normaal en 56 procent heeft meer inkt gekocht dan op enig ander moment in de afgelopen twaalf maanden. Een vervelende bijkomstigheid is echter dat een aanzienlijk deel van de respondenten (34 procent) zonder inkt kwam te zitten op cruciale momenten. Mogelijk hadden zij er niet op gerekend hun printer tijdens de lockdown zo vaak te gebruiken. Dit zorgde er onder meer voor dat schoolwerk en werkdocumenten niet konden worden geprint, wat het thuisonderwijs en het thuiswerken in de weg stond.

Thuiswerken blijft
Ook al zijn de beperkingen inmiddels gedeeltelijk opgeheven, veel mensen zullen toch thuis blijven werken. Van de West-Europese bedrijven zal naar schatting 63 procent ten minste enkele van de thuiswerkmaatregelen handhaven. Ook de onderzoeksresultaten van Epson wijzen dit uit: 47 procent van de mensen die vóór de lockdown nog op kantoor of ergens anders werkten, verwacht in de toekomst thuis te werken. Het ligt voor de hand dat deze mensen na gaan denken over nieuwe manieren om op tijd de inkt voor hun printer in huis te hebben.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Eén op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan
 Managers: maak van uw IT-infrastructuur een succes
 Bespaar duizenden euro’s door milieuvriendelijk te printen
 Werknemer kan nog steeds niet zonder papier
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10