zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Heineken enige Nederlandse wereldmerk

2 november 2001 - Heineken is het enige Nederlandse merk dat zich een 'global brand' oftewel een wereldmerk mag noemen van onderzoeksbureau AC Nielsen. Dat is overigens geen slechte score want maar 42 andere merken in de wereld hebben dezelfde status.

Deze merken hebben een jaarlijkse omzet van meer dan een miljard dollar (1,1 miljard euro). Meer dan 200 bedrijven werden onderzocht, waarvan meer dan de helft wereldwijd opereert.



Drank-, snacks- en sigrattenmerken zijn het meest vertegenwoordigd in de ranglijst. Heineken is middenmotor met een omzet tusen de 1,5 en 2 miljard dollar. De top drie uit de ranglijst van AC Nielsen bestaat uit Coca-Cola, het sigarettenmerk Marlboro en Pepsi. De 43 merken hebben hun grootste afzetmarkt in Noord-Amerika en Europa.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10