zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

CEO's moeten zich binnen vijf kwartalen bewijzen

5 juli 2004 - CEO's moeten zich waar maken binnen de 5 kwartalen, hebben 8 maanden om een strategische visie neer te zetten, krijgen 19 maanden om de beurswaarde op te krikken en 21 maanden om een grondige reorganisatie door te voeren.

Dat heeft de internationale communicatieadviseur Burson-Marsteller becijferd na een grootscheeps onderzoek bij 1.155 leidinggevende Amerikaanse ondernemers.



Mislukking
De job van een CEO wordt hoe langer hoe complexer en hoe langer hoe kortstondiger. De belangrijkste redenen voor mislukking zijn het onvermogen een plan goed uit te voeren en het gemis aan een strategische visie.

Eigenschappen
Daar staat tegenover dat CEO's vijf kwaliteiten moeten tentoon spreiden om een stevig persoonlijk kapitaal op te bouwen:

1. Steeds geloofwaardig zijn,
2. Een hoge ethische standaard verwachten van medewerkers,
3. Intern een klare visie communiceren,
4. Een top-management team leiden,
5. Zijn personeel motiveren en inspireren.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10