zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Veilig paasinkopen doen: kom een paar dagen eerder en kom alleen

Tip: maak van te voren een boodschappenlijst

8 april 2020 - Supermarkten roepen klanten om op hun paasboodschappen te spreiden over de week om piekdrukte in het paasweekend te voorkomen. De paasdagen zorgen traditioneel voor extra drukte in de supermarkt. "Vanwege het coronavirus willen we die drukte nu niet," aldus directeur Marc Jansen van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL). "Er liggen al volop paasproducten in de winkels die u vandaag of morgen alvast in huis kunt halen voor een vrolijke én veilige Pasen."

Door de regels voor veilig boodschappen doen en door het feit dat veel mensen thuiswerken, zien supermarkten al dat klanten op andere momenten boodschappen doen dan normaal. Normaal is het in het weekend een stuk drukker dan op werkdagen, maar de laatste weken is het elke dag ongeveer even druk. Jansen: "Dat is ook precies de bedoeling. Die spreiding zorgt ervoor dat er voldoende ruimte is om afstand te kunnen houden van elkaar en veilig boodschappen te doen."   Jansen heeft ook nog een tip voor klanten: "Maak thuis alvast een boodschappenlijstje, op papier of in de supermarktapp. Zo kunt u efficiënt  inkopen doen en is er snel weer ruimte in de winkel voor anderen die ook boodschappen willen doen." 



Klanten houden zich goed aan regels; alléén komen blijkt het lastigst 
Supermarkten zijn te spreken over hoe snel klanten zich hebben aangepast aan de nieuwe manier van boodschappen doen. Verreweg de meeste mensen gedragen zich keurig, houden rekening met elkaar en zijn het eens met het deurbeleid van supermarkten. De meeste mensen geven ook gehoor aan de oproep om de boodschappen alleen te doen. Toch kan dat laatste nog wel beter. Jansen: "We horen dat supermarktmedewerkers nog met enige regelmaat in discussie moeten met klanten die samen boodschappen willen doen. We doen daarom nogmaals de dringende oproep: kom alleen. Dan heeft iedereen in de winkel meer ruimte." 
 
 
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Omzet eigen merken supermarkt stijgt tijdens Paasweek
 Zes procent van de ondernemers doet de komende Paasdagen aan relatiemarketing
 Supermarkt populairste werkgever onder jongeren
 Supermarktomzet stijgt met 4,4 procent in april
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10