zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Moderne medewerker ondervindt problemen met geluiden

Problemen met geluid kunnen leiden tot wel 30 minuten verloren productiviteit per week

3 april 2020 - De opkomst van open kantoortuinen: ideaal om samen te werken, maar het brengt een reeks van mogelijke afleidingen met zich mee. Volgens nieuw onderzoek door het wereldwijde marktonderzoeksbureau IPSOS en EPOS hebben bijna alle (95 procent) eindgebruikers en beleidsmakers regelmatig last van ten minste één probleem met geluid.

Veelgehoorde klachten zijn gestoord worden door lawaaiige collega's (50 procent), algemene geluidsniveaus in werkomgevingen (48 procent) en onderbrekingen door collega's (46 procent). Deze bevindingen en meer staan in de EPOS’ Understanding Sound Experiences Study: een onderzoek onder 2.500 eindgebruikers van audioapparatuur, van wie meer dan 75 procent werkzaam is in organisaties met meer dan tweehonderd medewerkers.


 
Veel meer communicatie
Door de groei van technologie en een evolutie in traditionele werkschema's en -locaties is ook het aantal telefoongesprekken, conference calls en teleconferences die op de moderne werkplek plaatsvinden, aanzienlijk gestegen. Maar op dit moment brengen deze communicatiekanalen ook nadelen met zich mee, waarbij eindgebruikers achtergrondlawaai (42 procent), dingen moeten herhalen (34 procent) en herhaalde vragen om informatie (34 procent) als hun grootste drie frustraties noemen. In totaal heeft 87 procent van de ondervraagde eindgebruikers ten minste één probleem ervaren door slechte geluidskwaliteit bij telefoongesprekken, ongeacht of ze op kantoor of thuis werken.
 
Productiviteitsverlies
Deze problemen met audio zorgen alles bij elkaar voor productiviteitsverlies. Het is zelfs zo dat de gemiddelde eindgebruiker tot wel 30 minuten per week verliest door slechte geluidskwaliteit tijdens spraakgesprekken. Voor de voltijdsmedewerker komt dit overeen met net iets meer dan drie dagen verloren tijd per jaar, en vanuit het oogpunt van de werkgever heeft deze verloren productiviteit aanzienlijke gevolgen voor de kosten.
 
Slechte audiokwaliteit kost klanten
En niet alleen de productiviteit kan lijden onder slechte audiokwaliteit. Volgens beleidsmakers leidt slechte audiokwaliteit tot ontevreden klanten (23 procent), financiële verliezen door het onjuist uitvoeren van werkzaamheden (achttien procent), verlies van belangrijk werk/een deal, wat leidt tot financieel verlies voor het bedrijf (achttien procent) of zelfs het verliezen van een tender (negentien procent). Het behoeft dus geen betoog dat deze negatieve gevolgen veel groter kunnen zijn dan drie dagen productiviteitsverlies van een werknemer. 
Zo'n 79 procent van de beleidsmakers is het eens dat goede audioapparatuur als headsets, hoofdtelefoons en speakerphones praktische oplossingen zijn voor het verminderen van de problemen met geluid bij zowel telefoongesprekken als anderszins. Een aantal van de beste headsets die momenteel op de markt verkrijgbaar zijn, beschikt bijvoorbeeld over functies als op AI gebaseerde lawaaionderdrukkingstechnologie, wat betekent dat een luidruchtige collega of een lawaaiige werkomgeving niet langer een afleiding vormt.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Gesprekken tussen collega´s en telefoongesprekken meest irritant
 Impact geluid in kantoortuin onderschat
 Steeds meer lawaai op de werkvloer
 Betere akoestiek op kantoor leidt tot 30 procent minder afleiding en stress
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10