zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Fors meer callcenters in Nederland

Nieuwe callcenters richten zich vooral op inkomende telefoontjes

25 maart 2020 - Sinds 2010 zijn er in Nederland 660 callcenters bijgekomen, waardoor de teller momenteel op 845 staat. Vooral over de afgelopen vijf jaar is er sprake van een sterke stijging; tussen begin 2015 en eind 2019 kwamen er 600 nieuwe callcenters bij. Dit blijkt uit onderzoek van Offerte.nl, dat trends in de callcenter-industrie in Nederland in kaart bracht.

Vier op de vijf callcenters worden gerund door een zelfstandige eigenaar. De stijging die de afgelopen tien jaar heeft plaatsgevonden in het aantal callcenters is dan ook grotendeels toe te wijzen aan eenmanszaken. Van begin 2015 tot eind 2019 nam het aantal eenmanszaken toe van 130 tot 700.


In Nederland zijn de meeste callcenters te vinden in de provincie Zuid-Holland (180), gevolgd door Noord-Holland (175), en Noord-Brabant (95). In Zeeland (vijf) en Friesland (tien) staan daarentegen het laagste aantal callcenters geregistreerd.

Invloed van bel-me-niet register
De ingang van het Bel-Me-Niet register in 2009 en de strengere wetgeving rondom de AVG lijken ervoor te zorgen dat het aantal callcenters dat uitgaande telefoongesprekken verzorgt (bijna) niet meer toeneemt. De callcenters die erbij zijn gekomen, nemen dan ook voornamelijk het binnenkomende belverkeer op zich.
Naast het verzorgen en het opvangen van uitgaand en binnenkomend belverkeer zijn er ook callcenters en eenmanszaken die zich toeleggen op onder meer het verrichten van marktonderzoek of ondersteuning bij werving en selectie.

 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Slechte IT-performance – wat moet de business manager ermee?
 Callcentermedewerkers zijn belangrijke merkambassadeurs
 Headsetintegratie is topprioriteit voor callcenter managers
 Moderne callcenters kunnen groot personeelsverloop voorkomen
 Callcenter managers gefrustreerd over omgevingsgeluid
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10