zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Aantal buitendienstmedewerkers die pre-scriptive technologie gebruiken verdubbelt

Ook meer gebruik van mobiele technologie dankzij snellere mobiele netwerken

11 maart 2020 -  Zebra Technologies Corporation heeft de uitkomsten van een studie gepresenteerd waaruit blijkt dat dienstverleners op het gebied van buitendienst in de telecommunicatie en techniek wereldwijd meer gebruik zullen gaan maken van mobiele technologieën om werkstromen in deze branche te optimaliseren en transformeren.

Het aantal organisaties dat in het kader van hun mobiele strategie voorspellende oplossingen toepast, zal de komende vijf jaar verdubbelen. Dit blijkt uit antwoorden die respondenten hebben gegeven in het kader van de Future of Field Operations vision study, een studie van Zebra in drie delen over de toekomst van de sectoren telecommunicatie, productie, bouw, mijnbouw en landbouw. Momenteel gebruikt slechts 16 procent van die organisaties pre-scriptive oplossingen om met behulp van mobiele apparaten de juiste middelen of mensen op het juiste moment aan de juiste taak toe te wijzen. Tegen 2025 zal dit 32 procent zijn.


 
Stroomlijnen van werkstromen
"De nadruk komt steeds meer te liggen op het stroomlijnen van werkstromen en het werk in één keer goed doen. In verband hiermee wordt personeel van dienstverleners op het gebied van telecommunicatie en techniek dat in de voorste linie werkt, in toenemende mate voorzien van mobiele technologieën zoals rugged tablets, mobiele printers en handheld mobiele computers," aldus Casper Zweers, regiodirecteur Benelux, Zebra Technologies. "Dankzij snellere mobiele connectiviteit, in combinatie met speciaal gebouwde rugged apparaten en geavanceerde toepassingen, zullen ondernemingen hun essentiële diensten veilig, efficiënt en zonder onderbreking kunnen verlenen."

Mobiele strategie
Van de dienstverleners die in de studie antwoord hebben gegeven, zegt 76 procent dat hun buitendienststrategie nu is gericht op mobiele apparaten in plaats van desktops, waarbij met name 86 procent het ermee eens is dat de beschikbaarheid van snellere 4G- en 5G-netwerken zal leiden tot meer investeringen in nieuwe buitendiensttechnologieën. Zij geven aan dat het gebruik van mobiele apparaten zal leiden tot een snelle productiviteitstoename met 87 procent, en dat zij binnen het komende jaar een positief effect verwachten.
 Uit de studie blijkt dat e-mail (62 procent), real-time database-toegang (60 procent) en verzendmanagement (57 procent) momenteel als de drie belangrijkste toepassingen worden beschouwd. Daarnaast zijn ongeveer negen op de tien dienstverleners in het kader van hun mobiele strategie van plan om de komende vijf jaar op grotere schaal gebruik te gaan maken van monitoring en rapportage op afstand en van geavanceerde analyse en machine learning.
Om medewerkers in de voorste linie in staat te stellen productiever te worden, meer voldoening uit hun werk te halen, en uiteindelijk de dienstverlening aan de klant te verbeteren, investeren dienstverleners op het gebied van buitendienst steeds meer in mobiele apparaten. Momenteel voorziet slechts 28 procent van de bedrijven meer dan de helft van hun buitendienstteams van mobiele technologieën. De respondenten voorzien dat dit in 2025 tot 44 procent zal zijn toegenomen.
 Tegelijkertijd geldt de betrouwbaarheid van apparaten in de buitendienst als hoge prioriteit, aangezien dienstverleners op het gebied van buitendienst voor hun apparaten de voorkeur geven aan speciaal gebouwde rugged mobiele smartphones. Tegen 2025 zal 93 procent van de bedrijven gebruik maken van zowel rugged mobiele tablets als rugged smartphones.
 
Conclusies
 
  • Uit de studie van Zebra blijkt dat het gebruik van voorspellende oplossingen door bedrijven in de telecommunicatie en techniek zal verdubbelen van zestien procent nu tot 32 procent in 2025.
  • De toegenomen beschikbaarheid van snellere mobiele 4G- en 5G-netwerken zal volgens 87 procent van de respondenten in de studie leiden tot investeringen in nieuwe technologieën voor de buitendienst.
  • Ongeveer negen op de tien dienstverleners zijn van plan om de komende vijf jaar op grotere schaal gebruik te gaan maken van monitoring en rapportage op afstand en van geavanceerde analyse en machine learning.
  • Wereldwijd zullen rugged mobiele apparaten de meest gebruikte zakelijke apparaten zijn voor dienstverleners op het gebied van buitendienst: in 2025 zal 93 procent zijn overgegaan op rugged tablets en rugged smartphones.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vakantieganger gebruikt ‘onveilige’ openbare WIFI
 Mobiel dataverkeer groeit tot 2021 met factor zeven
 Aantal IoT-apparaten gaat mobiele telefoons voorbij
 Mobiele telefonie en e-mail het populairst op de werkvloer
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10