zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlandse automobilist vindt parkeren spannend

Een derde vindt dat mannen beter kunnen inparkeren dan vrouwen

8 januari 2020 - De kortste dag van het jaar is rondom deze periode en dat betekent dat de donkere dagen hun hoogtepunt bereiken. Uit onderzoek van Parkmobile blijkt dat bijna een derde (29 procent) van de Nederlandse automobilisten parkeren in het donker moeilijk vindt. Bovendien wordt inparkeren door 61 procent als spannend ervaren, waarbij parkeren langs een gracht of het water als meest spannend wordt gezien.

Ook zijn de grootste parkeerfrustraties en spannendste parkeersituaties onder Nederlandse automobilisten in kaart gebracht.



Meer vrouwen dan mannen vinden parkeren in donker moeilijk
Het blijkt dat 29 procent van de Nederlandse automobilisten parkeren in het donker moeilijk vindt, waarbij meer vrouwen (35 procent) dan mannen (21 procent) dit vinden. Niet zo gek dus dat ruim een derde (37 procent) van de bestuurders sneller de fiets of het openbaar vervoer pakt als zij weten dat parkeren op hun bestemming lastig is.
Ook wordt inparkeren door driekwart van de vrouwen (73 procent) en door de helft van de mannen (50 procent) als spannend beschouwd. Opmerkelijk hierbij is dat parkeren door beduidend meer jongeren tot dertig jaar (81 procent) spannend wordt gevonden dan door vijftigplussers (56 procent). 
 
Nederlandse automobilist ergert zich meest aan hoge parkeertarieven
Een doorn in het oog van Nederlandse automobilisten zijn de torenhoge parkeertarieven. Ook vijftigplussers (42 procent) zeggen dat dit hun grootste parkeerfrustratie is, terwijl de jongere generatie tot dertig jaar zich hier minder aan stoort (31 procent).  
Parkeergarages: krappe parkeervakken bron van ergernis
Bij parkeergarages liggen de frustraties net even anders dan op een parkeerterrein. Zo ergeren wij Hollanders ons voornamelijk groen en geel aan de krappe parkeervakken in een parkeergarage (40 procent), gevolgd door smalle bochten (zeventien procent) en een parkeergarage die vol blijkt te zijn bij aankomst (12 procent). Opvallend is dat vijftigplussers (42 procent) zich duidelijk meer ergeren aan krappe parkeervakken dan jongeren tot dertig jaar (27 procent). Vrouwen (21 procent) krijgen het eerder Spaans benauwd bij smalle bochten dan mannen (dertien procent) en ook de hellingproef zorgt bij de dames (negen procent) vaker voor klamme handjes dan bij de heren (vijf procent) in parkeergarages.
 
71 procent mannen vindt van zichzelf dat zij goed kunnen inparkeren
Het cliché blijkt waar; meer heren (36 procent) dan dames (24 procent) zijn van mening dat mannen over het algemeen beter kunnen inparkeren dan vrouwen. Zo vinden dan ook meer mannen (71 procent) dan vrouwen (52 procent) van zichzelf dat zij goed kunnen inparkeren. Ondanks dat het merendeel (60 procent) van de Nederlandse automobilisten zegt goed te kunnen inparkeren, heeft twintig procent weleens schade veroorzaakt tijdens het inparkeren.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Dit kost een uur parkeren op de drukste luchthavens in Europa
 Amsterdam is ook hoofdstad voor autodiefstallen
 Overbezette parkeerplaatsen bedrijven grootste ergernis bezoekers
 SMS-parkeren slaat aan bij bedrijfsleven
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10