zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

'Ongezonde snack op netwerkborrel niet meer van deze tijd'

Bij de helft daalt organisatie van borrel in achting als eten niet goed is

4 oktober 2019 - Maar liefst 25 procent van de Nederlanders vindt ongezonde hapjes op netwerkborrels vandaag de dag niet meer kunnen. Dit blijkt uit onderzoek van BoxBites onder 308 werkende Nederlanders.

Bij 57 procent van hen daalt de organisator van de borrel in achting als het eten van matige kwaliteit is.


Het lijkt erop dat vooral vrouwen gefrituurde kaasstengels en bitterballen op borrels niet kunnen waarderen. Zo vindt een derde van hen deze snacks niet meer van nu. Onder mannen is slechts negentien procent deze mening toegedaan. "Ik denk dat frikadelletjes en bitterballen nooit helemaal van de borrelplank zullen verdwijnen, omdat ze simpelweg té geliefd zijn. Wel denk ik dat groentesnacks, zoals courgetterolletjes met kaas en pastinaakchips de komende jaren flink aan populariteit zullen winnen," zegt Anouk Diamant, mede-eigenaar van BoxBites.
 
Liever gezond
Vier op de tien ondervraagden denkt dat de meeste mensen liever gezonde dan ongezonde hapjes eten op netwerkborrels. Ook hier zien we grote verschillen tussen de geslachten: 46 procent van de vrouwen denkt dat men liever gezond snackt tegenover 34 procent van de mannen. Het bedenken van gezonde alternatieven voor de vlammetjes en minikaassoufflés blijkt echter nog lastig voor een gedeelte van de respondenten. Een kwart van hen kent namelijk niet veel verantwoorde hapjes die in plaats van de bittergarnituur gereserveerd kunnen worden.
"Ik denk dat veel mensen bij verantwoorde snacks denken aan vegetarische bitterballen en bami-schijven zonder vlees, maar dat het vegetarisch is, betekent niet dat het ook gezond is," aldus Diamant. "Er bestaan echter genoeg gezonde hapjes die het prima doen op netwerkborrels. Denk aan: olijven, wortels met humus, ongezouten noten en haring." Voor sommige ondervraagden zijn de gefrituurde snacks zelfs reden om weg te blijven bij netwerkborrels. Acht procent van hen gaat namelijk niet naar een borrel als ze weten dat er ongezonde hapjes voorgeschoteld worden.
 

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vrouw vindt het gênant om ongezonde snack te kopen in bijzijn collega’s
 Snackbars en pompstations niet in trek voor snelle hap
 Werknemers straks massaal aan halve kroket
 Laag opgeleide werknemers eten slechter
 
 
reacties
 
Corporate Services  |   | 
6-10-2019
 | 
21:03 uur
We moeten de bitterbal tegen al deze stemmingmakerij beschermen. Ik ben ook een voorstander van lekker eten bij een borrel. Een goede bitterbal hoort daar wat mij betreft gewoon tussen.
Olijven specialist  |   | 
21-06-2022
 | 
15:27 uur
Er moet overal ruimte voor zijn op een borrel. Niet enkel een snack maar ook olijven en brood met een goede olijfolie zullen je gasten tevreden stellen. Net als dat er speciaalbier, bier zonder alcohol en mineraalwater zullen worden gewaardeerd.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10