zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consument verkiest lage bezorgkosten boven snelle levering

Eten en drinken moeten wel snel bezorgd worden

6 september 2019 - Bijna driekwart (70 procent) van de consumenten is bereid om langer op de levering van een online bestelling te wachten als ze in ruil hiervoor minder bezorgkosten hoeven te betalen. Dit blijkt uit onderzoek onder 1.032 Nederlanders, uitgevoerd in opdracht van Descartes, aanbieder van logistieke cloudsoftware.

Het thuisbezorgen van eten en drinken vormt een uitzondering hierop. In dit geval vinden consumenten een snellere levering belangrijker (86 procent) dan lage bezorgkosten (81 procent).


 
Snelle bezorging minst belangrijk bij kleding
Bij het online bestellen van elektronica, fashion of meubels vinden Nederlanders bezorgkosten belangrijker dan levertijd. Consumenten zijn niet bereid om meer te betalen voor de bezorging in ruil voor een snellere levering. In plaats daarvan wachten ze liever wat langer op hun pakket indien er dan tegen een lager tarief wordt bezorgd. Een korte levertijd is voor consumenten het minst belangrijk als ze online kleding en schoenen kopen. De mate waarin lage bezorgkosten belangrijk zijn voor consumenten, verschilt weinig per type product dat online wordt besteld.

Keuzevrijheid geven
"Dit zijn interessante inzichten", zegt Albert van Roekel, Director Solutions Consultancy bij Descartes, als reactie op de resultaten van het onderzoek. "Door consumenten de keuzevrijheid te geven in de lengte van de levertijd en de hoogte van de bezorgkosten, maken retailers 70 procent van de consumenten tevredener. Hier valt voor bedrijven dus nog veel te halen. Het klinkt misschien alsof hiermee het logistiek proces veel ingewikkelder wordt, maar met slimme software is dit eenvoudig te realiseren."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vergelijkingstools staan op wensenlijst consument
 Consument bereid gegevens te delen in ruil voor voordeel
 Consumentenvertrouwen: de kopzorg van cybercriminelen
 Nederlanders verlaten online winkelwagen door te hoge verzendkosten
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10