31 mei 2004 -
Na V&D stopt ook Wehkamp met teleshopping. De uitzendingen van Wehkamp Welkom worden met ingang van 1 juli 2004 beeindigd. De postorderaar heeft besloten niet door te gaan met het tv-programma op SBS6.
Kijkcijfers
Als reden worden de lagere kijkdichtheden van dagtelevisie genoemd. Daardoor werd een relatief kleine doelgroep bereikt. De kosten van het maken en uitzenden van het programma waren in verhouding te hoog. Wehkamp is van plan het vrijgekomen mediabudget te spreiden over meerdere media.
Voorrangspositie Met de uitzendingen is wel de belangrijkste marketingdoelstelling, het behalen van een voorrangspositie in het hoofd en hart van de Nederlandse consument, volgens Wehkamp `meer dan bereikt`. De laatste anderhalf jaar zijn tevens het gemak van winkelen op afstand, de dienstverlening en het productaanbod van Wehkamp en de prijs-kwaliteitverhouding positiever beoordeeld dan voor deze tijd, zo blijkt uit onderzoek.
Bron:MKBnet