zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Wintersport: 81 procent zet wekker zo vroeg mogelijk om files te vermijden

Vrouwen drinken warme chocolademelk, mannen kiezen voor alcohol

19 februari 2019 - Deze week vertrekken veel Nederlanders weer richting de Oostenrijkse, Zwitserse of Franse wintersportgebieden voor een weekje sneeuwpret. Grote kans dat er weer lange files naar het zuiden ontstaan door het winterse vakantieverkeer.

AutoScout24 deed onderzoek en het blijkt dat 81 procent daarom zo vroeg mogelijk naar de wintersportbestemming vertrekt. Ondanks het fileleed zegt ruim de helft van de Nederlanders (58 procent) toch liever met de auto dan met de trein of het vliegtuig op skivakantie te gaan.



Driekwart laat wintercheck doen bij autogarage
Hoe goed voorbereid vertrekken Nederlanders richting de skigebieden? Het blijkt dat driekwart (78 procent) wel een wintercheck bij de autogarage laat doen of een andere auto regelt (negentien procent), maar dat 55 procent geen idee heeft hoe zij sneeuwkettingen dienen te monteren. Het is cliché, maar beduidend meer vrouwen (64 procent) dan mannen (44 procent) geven aan niet te weten hoe dit moet. Wellicht is dat ook de reden dat vrouwen (48 procent) het iets spannender vinden om met sneeuw of andere slechte weersomstandigheden te rijden in het buitenland dan mannen (42 procent). Daar komt bij dat 43 procent van de wintersporters hun skivakantie zelfs zou annuleren bij heel slecht weer.

Liever op wintersport met vrienden dan familie
Uit het onderzoek blijkt dat tien procent een wintersportvakantie boven een zomervakantie verkiest. Dit weekje naar de sneeuw brengen Nederlanders liever door met vrienden (54 procent) dan met hun (schoon)familie (46 procent). Ook geeft twee derde (66 procent) aan dat zij dan liever gaan skiën dan snowboarden, waarbij 69 procent de blauwe piste boven de zwarte piste verkiest. Vrouwen zijn minder heldhaftig aangelegd dan mannen, aangezien respectievelijk 27 en 33 procent de voorkeur aan de zwarte piste geeft.

63 procent gaat liever thuis ontspannen dan naar een après-skihut
Wat drinken Nederlanders het liefst na een dagje op de piste? 54 procent drinkt het liefst warme chocolademelk en 46 procent bestelt met veel plezier een glas glühwein of bierpul. Vooral vrouwen (61 procent) drinken graag een heisse choco mit sahne, terwijl mannen de voorkeur geven aan een alcoholische versnapering (55 procent). En waar drinken zij deze drankjes dan graag? Twee derde (63 procent) kiest ervoor lekker naar huis te gaan en te ontspannen in de sauna of een gezellige spelletjesavond te organiseren. Aan de andere kant zegt 37 procent graag nog een feestje te bouwen in de lokale après-skihut, waarbij opvalt dat meer mannen (42 procent) dan vrouwen (34 procent) dit doen.
 

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Wintersporters laks met sneeuwkettingen
 Vrouw bepaalt wintersportbestemming
 Kwart wintersporters gaat off-piste
 Drie tips om veilig op wintersport te gaan met uw leaseauto
 
 
reacties
 
Address Amsterdam  |   | 
21-02-2019
 | 
10:10 uur
In de rustige perioden kun je ook wel van zondag tot zondag boeken. Dat is een verademing op de weg qua rust en draagt daardoor zeker bij aan een goede vakantiesfeer.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10