zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

2018 was het begin van het einde van sociale media

27 december 2018 - Cyberhedge stelt dat 2018 het jaar wordt waarop het aantrekkelijke van social media zwaar afneemt, en daarmee ook de winstgevendheid.

De vermeende hack waardoor Twitter is getroffen, is het begin van een nieuwe fase waarin meer oproepen voor strenger toezicht en normen voor het beheer van digitale activa komen. Volgens Cyberhedge is het probleem met Twitter niet zozeer de hack, maar het ontbreken van gevestigde normen voor het beheer van digitale activa.


 
Twee tegenstrijdige maatregelen
Twitter wordt gestraft voor twee tegenstrijdige maatregelen die het vorige week trof. De Amerikaanse Senaat beschuldigde het bedrijf ervan dat het onvoldoende openheid verschafte over de manier waarop het met data omspringt. Mede daarom besloot Twitter afgelopen maandag om juist zijn transparante kant te laten zien door bekend te maken dat het slachtoffer is geworden van een hack. Het bedrijf liet echter weinig los over de mogelijke gevolgen van dit incident. Volgens Cyberhedge is het niet verrassend dat dit de markt in verwarring heeft gebracht.
 
Verkoop van advertenties
Ryan Dodd, oprichter en CEO van Cyberhedge: "Twitter verdient bakken met geld met de verkoop van advertenties, net zoals bijvoorbeeld televisie- en radiozenders. Het grote verschil is dat topmensen en toezichthouders verwachten dat de laatstgenoemden richtlijnen volgen voor een verantwoord beheer van content."
 
Gratis content
Volgens Cyberhedge is het niet verantwoord dat social media-bedrijven er andere regels op mogen nahouden. Dodd: "Deze grote technologiebedrijven innen maar wat graag de cheques van adverteerders, zonder zelf ook maar een cent voor hun content te hoeven betalen. Die wordt namelijk gratis en voor niets aangeleverd door gebruikers van Twitter, Facebook en Google (YouTube). Gratis content zonder toezicht is een uiterst winstgevend verdienmodel. Zolang men ermee weg kan komen, tenminste. We zullen volgend jaar op 2018 terugkijken en zien dat er in deze periode eindelijk een bewustwording is ontstaan, die de vraag naar veilig beheer en regelgeving van digitale activa heeft gestart. "
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Hoe positioneer ik mijn organisatie in het huidige contentgeweld?
 Aan welke van de zeven social media-zonden maakt u zich schuldig?
 Reclamecode Social Media verduidelijkt regels over reclame in vlogs
 Europese bedrijven doen nog weinig aan social media
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10