zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werknemers dit jaar nóg meer verwend met kerst

24 december 2018 - Werkgevers geven massaal meer uit aan kerstpakketten en kerstgeschenken, zo blijkt uit een onderzoek van Allgifts.nl. Werknemers profiteren dit jaar rondom kerst van de verbeterde economische situatie in Nederland.

De leverancier deed in december een rondgang langs verschillende leveranciers van kerstpakketten en kerstgeschenken. De gemiddelde waarde van een kerstpakket ligt dit jaar ruim twaalf procent hoger dan in 2017. Tussen 2017 en 2016 was dit verschil zes procent. Werknemers krijgen dit jaar dus een pakket of geschenk met een hogere waarde dan in de afgelopen jaren.



Ook verkoop kerstgeschenken flink in de lift
"Wij merken dat de laatste jaren een verschuiving plaatsvindt van kerstpakketten naar kerstgeschenken. Geschenken worden steeds populairder. Doordat een kerstgeschenk een blijvend product is, wordt dit als meer waardevol ervaren," licht accountmanager Eva van Huffelen toe. Het jaar 2017 kende een spectaculaire groei in vergelijking met 2016. Deze groei zet in 2018 nog steeds door. Werkgevers geven in 2018 per kerstgeschenk gemiddeld 13,6 procent meer uit. Tussen 2016 en 2017 ligt dit op maar liefst 245 procent, in dit jaar vond de omslag plaats van kleine geschenken naar luxe kerstgeschenken. De totale omzet aan kerstgeschenken is in 2018 zelfs met ruim 226 procent gestegen ten opzichte van 2017.

Vooral de Seatzac en de Bobby populair als kerstgeschenk
Productmanager Michel Mulder: "Dit jaar zijn er twee kerstgeschenken die erg in trek zijn bij werkgevers. Dit zijn de Seatzac en Bobby, deze geschenken zijn heel 2018 al erg populair, maar steken er als kerstgeschenk met kop en schouders bovenuit." De Seatzac is een opblaasbare zitzak en de Bobby is een anti-diefstal rugtas. Meer traditionele kerstgeschenken als de kerstmuts, kerstsokken en kerst kaarsenhouders doen het ook nog steeds erg goed.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Kwart jongeren raakt gedemotiveerd als ze geen kerstpakket krijgen
 Amsterdamse advocaten kregen de grootste
 Kerstpakketten: duidelijke scheiding tussen vaste en flexibele medewerkers
 Cadeaukaart populairder dan kerstpakket
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10