zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Drie tips voor een betere data-strategie

23 november 2018 - Het is alom bekend dat data het nieuwe goud is. Marketeers gebruiken data niet alleen om hun campagnes beter af te stemmen op de doelgroep, maar ook om de impact van eigen campagnes te meten.

Cijfers alleen vertellen echter een erg eenzijdig verhaal; om de echte waarde te kunnen aantonen, moet u een beroep doen op analyse en inzicht. Alleen zo ziet u wat de echte waarde van een campagne is.


 
Menselijke inzichten in een digitale context
Om bruikbare kennis te verkrijgen uit analytics en software, hebt u niet genoeg aan data alleen. U hebt menselijk inzicht nodig voor de implementatie van die data: hoe creëert u op basis van die cijfers verschillende, persoonlijke ervaringen en diensten? NGDATA geeft drie manieren waarop analyse en digitale inzichten uw campagnes kunnen helpen.
 
1.Betere targetingprecisie betekent een betere basis
Dit klinkt logisch, maar vaak houden bedrijven zich hier onvoldoende mee bezig. Bedrijven en marketeers hebben diepgaande inzichten nodig om met grotere precisie individuele mensen te kunnen bereiken. Om die precisie te verbeteren, is het belangrijk om lessen te trekken uit alle historische en realtime-gedragsdata die je van één individu kan verzamelen – op een legale manier uiteraard. Doe dit voor een grote groep en het wordt steeds makkelijker om van volledig onbekende targets toch klanten met een grote waarde te maken.
 
2. Betere en meer gepersonaliseerde content en aanbiedingen
Een betere precisie komt voort uit begrip. Begrip over de verschillende lagen aan informatie van bestaande klanten bijvoorbeeld. Momenteel is een enorm deel van de communicatie tussen merken en hun klanten volledig overbodig: klanten weten maar al te goed dat hun data wordt opgeslagen en gebruikt, waardoor ze vaak teleurgesteld zijn als ze generieke boodschappen en aanbiedingen krijgen. ‘Wat doen die merken dan met mijn data?'
Elke interactie met een klant moet worden aangewend om een diepgaandere relatie te ontwikkelen. Klanten voelen zich daardoor speciaal, wat de omzet drastisch kan verhogen. Investeren in een persoonlijke relatie, gebaseerd op inzichten van elke individuele klant, zorgt voor een beter begrip van het merk en de communicatie die ze voeren. Maar om dit te bereiken is er intelligente analyse van de beschikbare data nodig. Iedereen kan informatie verzamelen, maar om deze om te zetten naar acties hebt u simpelweg de juiste expertise en tools nodig.
 
3. Vermijd verspilde energie en middelen
Elke keer dat u in contact komt met klanten, krijgt u de kans om uw relatie met hen te verdiepen. U krijgt de kans om hen een gepersonaliseerde ervaring te bieden waar ze iets aan hebben: in ruil daarvoor stijgt hun waardering voor uw merk. Om ervoor te zorgen dat elke interactie waardevol wordt, is het eveneens belangrijk om te beseffen dat niet elke potentiële klant de juiste klant is. Wie toch inzet op klanten die misschien geen interesse hebben, verspilt niet alleen energie, maar ook budget. Dat kan u alleen vermijden door te investeren in de juiste klanten – door uw beschikbare data op de juiste manier aan te wenden en er de correcte inzichten uit te trekken.
 
Alleen maar voordelen
Op een goede manier met de data van klanten omgaan, heeft dus alleen maar voordelen. U verhoogt natuurlijk de omzet, maar geeft klanten eveneens het gevoel dat ze u kunnen vertrouwen, omdat u hun data op een goede manier inzet. Doet u dat niet, dan wekt u alleen maar meer argwaan en teleurstellingen op, waardoor uw marketinginzet onnodig wordt verspild.
 
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Heeft uw organisatie al een Chief Data Officer?
 Data-, security- en digital media specialisten meest gevraagd
 Vier tips om data in te zetten voor groei
 Data, relevantie, interactie en voorspellend vermogen vernieuwen e-mailmarketing
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10