zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Manager ziet digitaal achterblijven als bedreiging voor concurrentiepositie

14 november 2018 - Slechts de helft van Nederlandse managers vindt dat hun organisatie voldoende tijd en budget besteedt aan digitale vooruitgang. Dat organisaties te weinig investeren in digitale vooruitgang is zorgwekkend.

58 procent van alle managers ziet achterblijven in de digitale vooruitgang namelijk als bedreiging voor de concurrentiepositie van de organisatie. Dit blijkt uit onderzoek van Ictivity. Aan het onderzoek deden bijna 500 managers mee die werkzaam zijn in organisaties uit verschillende branches en met verschillende groottes.



Borgen van vooruitgang
Om een sterke concurrentiepositie te behouden is bij twee derde (62 procent) van de organisaties iemand aantoonbaar verantwoordelijk voor het borgen van de vooruitgang. Toch leidt deze verantwoordelijkheid niet altijd tot de gewenste investering van tijd en budget. Slechts 55 procent van de managers is van mening dat er genoeg tijd in digitale vooruitgang wordt gestoken en 51 procent vindt dat de organisatie er genoeg budget voor vrijhoudt.

Organisatiestrategie vaak onbekend
Daarnaast is de organisatiestrategie aangaande digitale transformatie bij veel managers niet bekend. 42 procent is er niet van op de hoogte. Opvallend is dat het vooral bij jongere managers, waarvan je zou verwachten dat ze de kansen van digitale vooruitgang eerder zien, ontbreekt aan bekendheid met de organisatiestrategie. Maar liefst 54 procent van de managers tussen de acjttien en 34 jaar is niet op de hoogte van de digitale koers van de organisatie. 

Vereiste investering wordt onderschat
Wilbert van Beek, Commercieel Directeur bij Ictivity: "Veel organisaties zijn bezig met digitale vooruitgang. Een groot deel van de organisaties onderschat echter de investering die dit vergt. Tijd, budget, maar ook het meenemen van medewerkers in de organisatiestrategie is van groot belang. Zet de medewerker voorop door hem volledig te betrekken en digitalisering in de bedrijfscultuur te verankeren. Stilstaan is achteruitgang en dat kunnen veel organisaties zich niet permitteren."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Verandermanager is de sleutel tot succesvolle digitale transformatie
 Zes vuistregels om de regie te nemen over uw digitale transformatie
 Industrie moet keuzes maken en aan de slag met digitalisering
 Vijf stappen om relevant te blijven in het digitale tijdperk
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10