zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Innovatie en klantgerichtheid: sleutel voor een succesvolle supply chain-strategie

7 november 2018 - Bedrijfssucces, klantgerichtheid en innovatie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden in een sterke supply chain-strategie. De meest succesvolle bedrijven zijn de bedrijven die hun processen constant evalueren en blijven innoveren om zo de klantervaring te verbeteren.

Dit blijkt uit recent onderzoek van Adelante SCM, uitgevoerd in opdracht van BluJay Solutions.


Maar hoe kunnen bedrijven hun supply chain-strategie het beste vormgeven? Deze week gaat BluJay tijdens het event ICT & Logistiek dieper in op dit onderwerp. Nu geeft BluJay bedrijven alvast vier tips.
 
  • Experimenteer met nieuwe technologie (AI en machine learning)
    Disruptieve technologie is niet van de een op andere dag mainstream binnen organisaties. Vaak wordt de nieuwe technologie al ver voordat deze daadwerkelijk wordt toegepast aangekondigd. Wees niet terughoudend in het experimenteren met deze opkomende technologieën en bedrijfsmodellen en het testen hiervan. Voorkom dat u achteroploopt terwijl concurrenten wel succes beginnen te boeken met nieuwe toepassingen, zoals kunstmatige intelligentie, machine learning, zelfrijdende vrachtwagens en robots.
  • Focus op klantervaringen
    Het bieden van een goede klantervaring is essentieel bij het winnen van de concurrentiestrijd. Bij het maken van strategische keuzes moet er daarom concreet worden gekeken naar hoe het bijdraagt aan de klantervaring en moet de focus minder liggen op kostenbesparingen. De veeleisende klant verwacht bijvoorbeeld een steeds snellere en goedkopere levering van producten. Bedrijven die in staat zijn dit te bieden, door bijvoorbeeld te kiezen voor een mobiele oplossing die inzicht biedt in het ketenproces, opereren succesvoller.
  • Breng systemen en processen dichter bij elkaar
    Het werken in silo’s binnen organisaties vormt nog steeds een grote barrière bij innovatie. Tegelijkertijd belemmert het bedrijven bij het verbeteren van de klantervaring. Door te werken met één geïntegreerde oplossing, krijgt u beter inzicht in alle processen waardoor ook eerder duidelijk is waar verbetering nodig is. Het doorbreken van silo’s is echter niet eenvoudig. Afdelingen op andere locaties werken vaak met verschillende applicaties. Om hier verandering in te brengen, kunt u het beste starten op de locaties waar nog weinig transparantie is. Dit zijn de eerste bedrijfsprocessen die moeten worden onderzocht en aangepakt.
  • Moderniseer IT-systemen
    Veel achterblijvers vertrouwen nog steeds op Excel-spreadsheets voor het beheer van hun supply chain. Door te werken met gedateerde IT-systemen zijn bedrijven echter niet flexibel. Bedrijven worden afhankelijk van deze systemen, of op maat gemaakte oplossingen, waardoor het hoge kosten met zich meebrengt hier vanaf te stappen. Het is daarom belangrijk dat u niet op zoek gaat naar een programma met een soortgelijke functionaliteit, maar een oplossing kiest die het bedrijf kan helpen naar een volgend niveau. Werk met toepassingen die schaalbaar zijn en toekomstbestendig, zodat de organisatie mee kan groeien met klanten en de markt. Denk bijvoorbeeld aan het inzetten van een cloudoplossing.
  • Innovatie blijft nodig
    "Organisaties lopen het gevaar dat ze tevreden zijn met waar ze op dit moment staan, of de manier waarop ze momenteel werken," zegt Chris Winstanley, Director, Solution Consulting bij BluJay Solutions. "Dit terwijl innovatie altijd nodig is. Bedrijven moeten in beweging blijven om relevant te blijven in de toekomst. De bovenstaande vier adviezen helpen ze daarbij op weg."
     
     

     
     Doorsturen   Reageer  

     

    Laatste nieuws

     Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
     Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
     Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
     

    Gerelateerde nieuwsitems

     Industrie moet keuzes maken en aan de slag met digitalisering
     Klantervaringen steeds belangrijker voor succesvolle supply chain-strategie
     Innovatie wakkert vraag naar supply chain professionals aan
     Vijf kansrijke banen in logistiek & supply chain
     
     
    reacties
     
    Er zijn nog geen reacties.

    REAGEREN

    Naam:
    Emailadres:
    URL: (niet verplicht) http:// 
     
    Reactie/Opmerking:
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
     
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
    Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
    reacties
    Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
    ‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
    Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
    Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
    Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
    Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
    Mind your data (1) 
    top10