zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Verandertrajecten in Nederland mislukken vaker

4 mei 2004 - Veranderingsprojecten, zoals reorganisaties, IT-implementaties en integraties na fusies of overnames, bij Nederlandse bedrijven leveren nauwelijks het gewenste resultaat. Daarmee gaat veel geld verloren.

90 procent van 45 onderzochte bedrijven in Nederland heeft te maken met falende projecten. Dat blijkt uit een onderzoek van KPMG onder in totaal 270 bedrijven in verschillende landen.



Betrokkenheid
Volgens de onderzoekers zijn de vele mislukkingen te wijten aan een gebrek aan betrokkenheid van de leiding en onvoldoende projectmanagement. In andere landen is het mislukkingspercentage veel lager, gemiddeld 60 procent.

Aparte afdeling
Uit het onderzoek blijkt verder dat steeds meer ondernemingen een aparte afdeling oprichten om grootschalige veranderingsprojecten in goede banen te leiden.


Bron: Profnews
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10