zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Fenomenale groei verkoop elektrische auto’s

30 juli 2018 - Waren de nieuw verkopen van elektrische auto’s in 2017 al bijna verdubbeld, is dit record in de eerste helft van 2018 al verbroken. In het eerste half jaar zijn er maar liefst 142 procent meer elektrische auto’s verkocht dan in de eerste helft van 2017.

Dat betekent dat er tot nu toe al 8,4 procent meer elektrische auto’s verkocht zijn dan in 2017. Deze fenomenale groei laat een groeiende interesse zien voor de (nieuwe) elektrische auto. Het aandeel van volledig elektrische auto’s is in de totale nieuw verkopen gestegen van 1,1 procent in 2016 naar 3,1 procent in 2018. 


 
Aantrekkelijke modellen
Een reden voor deze groei is de komst van nieuwe aantrekkelijke modellen, zoals de nieuwe generatie van de Nissan Leaf, de Opel Ampera-e en zeer recent de Jaguar I-Pace. Daarnaast zijn volledig elektrische auto’s de enige nieuwe auto’s waar nog geprofiteerd kan worden van een verlaagd bijtellingspercentage. 
 
Tesla aan kop, nieuwe Leaf populair 
De meest verkochte elektrische auto is dit jaar de Tesla Model S, net als vorig jaar. De nieuwe generatie van de Nissan Leaf heeft ervoor gezorgd dat deze flink is gestegen van de zevende naar de tweede plaats. Ook de, al langer bestaande, VW e-Golf doet het goed. Er zijn dit jaar al 350 exemplaren meer verkocht dan in 2017. 
 
Weer meer belangstelling voor plug-in 
Toen de gunstige bijtellingstarieven voor plug-in hybrides per 1 januari 2017 verviel, storten de verkopen volledig in. In 2015 werden er nog meer dan 40.000 plug-in hybrides verkocht. In 2017 was dit gedaald tot slechts 1.120. Het leek helemaal voorbij te zijn met de plug-in hybrides.  
Het is daarom opvallend dat de verkopen van nieuwe plug-in hybrides dit jaar toch weer groeien. Net als bij volledig elektrische auto’s, zijn er dit jaar tot nu toe ook al meer nieuwe plug-ins verkocht dan in 2017. In de eerste helft van dit jaar zijn er maar liefst 173 procent meer nieuwe plug-in hybrides verkocht dan in de eerste helft van 2017. 
Verantwoordelijk voor deze groei is de bestseller van 2018: de nieuwe Volvo XC60. Er zijn dit jaar al 480 Volvo XC60 Twin Engines verkocht, waarmee dit model 28 procent van de totale plug-in verkoop voor zijn rekening neemt. Nu de verkoop niet langer meer wordt gestimuleerd door bijtellingsvoordeel, zijn argumenten als het groenere label, lagere verbruik en hoger vermogen steeds vaker de reden om voor een plug-in te kiezen. Ook nieuwe generaties van populaire modellen zoals de Volvo XC60 zorgen voor hogere verkopen.  
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Keuze voor elektrisch vervoer steeds vanzelfsprekender
 Zakelijke leaserijder wil portemonnee trekken voor duurzame mobiliteit
 Elektrisch rijden gebeurt vooral zakelijk
 Financiële sector is koploper elektrisch rijden
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10