zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Amerikaanse CEO krijgt maximaal anderhalf jaar om zich te bewijzen

25 oktober 2001 - Amerikaanse bestuursvoorzitters oftewel CEO’s krijgen steeds minder de tijd om zichzelf te bewijzen. Lukt dat niet binnen anderhalf jaar, dan staat hun baan op de tocht.

Dit blijkt uit onderzoek van communicatie-adviesbureau Burson-Marsteller naar het belang van de reputatie van CEO’s in de Verenigde Staten. In de VS wordt het imago van een bedrijf voor de helft bepaald door het imago van de hoogste baas, aldus het adviesbureau.



Maar liefst 95 procent van de respondenten uit de financiële wereld laat zich mede leiden door de CEO van een bedrijf bij investeringsbeslissingen.

Nieuwe CEO’s krijgen gemiddeld acht maanden de tijd om een strategische visie te ontwikkelen, anderhalf jaar om de aandelenkoers positief te beďnvloeden en bijna twee jaar om een bedrijf weer of meer winstgevend te maken.

Geloofwaardigheid kweken, ethisch handelen en een goede interne communicatie zijn de belangrijkste manieren waarmee een CEO zijn of haar positie kan versterken. Het halen van financiële resultaten staat niet in de top-5, omdat dat vanzelfsprekend geacht wordt. Zonder goede financiële cijfers is het sowieso rechtsomkeert. Het niet nakomen van beloftes geldt als doodzonde.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10