zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werknemerservaring belangrijke troef in de slag om talent

11 mei 2018 - Digitale ervaringen hebben het dagelijks leven eenvoudiger gemaakt. De huidige generatie toptalent eist dezelfde eenvoud in haar werk.

Een wereldwijd onderzoek van ServiceNow onder 500 HR-directeuren toont aan dat het leveren van een uitstekende werknemerservaring met behulp van technologie de nieuwe manier zal worden om de slag om talent te winnen.


 
Geavanceerde technologie trekt talent
"De grootste talenten verwachten tegenwoordig goede digitale ervaringen op het werk," zegt Pat Wadors, Chief Talent Officer bij ServiceNow. "Toptalent kan overal aan de slag en kiest daarom voor bedrijven die gebruikmaken van geavanceerde technologie om het werk eenvoudiger, sneller en beter te maken. Deze verandering is al gaande en ook HR-managers ontwikkelen nieuwe werknemerservaringen omdat ze zich realiseren dat goede secundaire arbeidsvoorwaarden en andere extraatjes niet meer voldoende zijn. Medewerkers willen een goede digitale ervaring die ze werk uit handen neemt."
 
Voorlopers in digitale transformatie
'The New CHRO Agenda: Employee Experience Drives Business Value' is een wereldwijd onderzoek van ServiceNow onder 500 HR-managers - waaronder 315 uit Europa - en werd gepresenteerd tijdens Knowledge18, de jaarlijkse conferentie van het bedrijf. Het onderzoek toont aan dat Amerikaanse bedrijven vergeleken met Europese en Aziatische bedrijven vooroplopen in de digitale transformatie. Bijna een derde van de CHRO’s in Amerika (32 procent) meent dat het digitaliseren en efficiënter maken van HR hun belangrijkste taak is, ten opzichte van twintig procent in Europa en vijftien procent in de APAC-regio. 38 procent van de Amerikaanse CHRO’s verhoogt de investering in digitale technologieën, terwijl negentien procent van hun Europese collega’s en 21 procent van hun APAC-collega’s hetzelfde doen.
 
Verbeteren werknemerservaring
De kern van de digitale transformatie in HR is het verbeteren van de werknemerservaring met gepersonaliseerde, voorspellende en naadloze digitale technologieën. Meer dan de helft van de ondervraagde CHRO’s (56 procent) geeft aan dat de mogelijkheid om een optimale digitale werknemerservaring te bieden binnen drie jaar de kern van hun functie zal vormen. Slechts zes procent denkt dat hun rol hetzelfde zal blijven, namelijk het vervullen van traditionele HR-activiteiten.
Het rapport gaat dieper in op trends in Noord-Amerika, Europa en Azië en bekijkt specifieke industrieën zoals finance en gezondheidszorg.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Menselijk contact essentieel bij aantrekken en behouden toptalent
 Aantrekken talent grotere uitdaging dan aantrekken nieuwe klanten
 Beste Werkgevers trekken 50 procent meer sollicitanten
 Talenten willen werken voor hoog presterende organisaties
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10