zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Maatschappelijke jaarverslagen: PR-flauwekul?

12 april 2004 - Aan de VU Amsterdam promoveerde onlangs accountant Chris Hibbitt op een studie naar duizend maatschappelijke jaarverslagen van negentig Europese bedrijven in de periode 1989-1995 die een indruk geven van hun prestaties op het gebied van mens en milieu. Zijn conclusies zijn ongemeen hard.

Zo zouden de verslagen louter goed nieuws bevatten en het slechte nieuws negeren.



Duurzaamheid
Het probleem zit volgens Hibbitt in de definitie van duurzaamheid. Bedrijven gebruiken de term te pas en te onpas. Je hebt softe en extreme vormen van duurzaamheid. Op een schaal van één (soft) naar tien (extreem) krijgen de huidige milieuverslagen een twee of een drie. Hij vindt ook dat de milieubeweging zich - door mee te praten - heeft laten inkapselen.


Bron: Sigma Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10