zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Drie werkvloerergernissen binnen marketing, PR, communicatie & journalistiek

22 december 2017 - Slechte communicatie vanuit het management is bij uitstek de grootste ergernis op de Nederlandse werkvloer binnen marketing, PR, communicatie en journalistiek. Dit blijkt uit onderzoek van Intelligence Group en SchaalX onder ruim 3.500 professionals in loondienst.

De meeste ergernissen zijn te wijten aan het gedrag van collega’s. Dus werknemers die als goed voornemen hebben om in 2018 een leukere collega te zijn, kunnen aan de slag om deze top drie ergernissen te voorkomen:


 
  • Slechte communicatie vanuit het management
  • Collega’s die zich niet aan afspraken houden
  • Collega’s die hun verantwoordelijkheid niet nemen
  • Aandacht voor aanhaken
    De aanvoerder van de lijst toont aan dat het management de grootste veroorzaker is van ergernissen bij werknemers. Ingrid Schipper (managing partner SchaalX): "We horen het vaak van kandidaten die bij ons op gesprek komen. Het lijkt zo makkelijk en toch merken we in veel gevallen dat informatie niet goed doorkomt op de werkvloer en dat veroorzaakt onvrede bij de medewerkers. Aandacht voor het aanhaken van medewerkers wordt nog steeds enorm onderschat door het management."

    Telefoongesprekken in dezelfde ruimte & luidruchtig werken
    Opvallend is verder dat werknemers binnen PR, communicatie en journalistiek (23,2 procent) en marketing (14,7 procent) zich in veel grotere mate ergeren aan telefoongesprekken van collega’s in dezelfde ruimte dan de gemiddelde Nederlander in loondienst (5,6 procent), iets wat je niet zou verwachten van mensen die voor hun werk juíst worden geacht veel in gesprek te zijn. Ook ergeren deze werknemers zich bovengemiddeld aan collega’s die luidruchtig werken ten opzichte van de gemiddelde Nederlander in loondienst, zoals hard tikken op het toetsenbord of meezingen met muziek.

     

     
     Doorsturen   Reageer  

     

    Laatste nieuws

     Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
     Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
     Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
     

    Gerelateerde nieuwsitems

     Rommelige werkvloer is grote ergernis
     Top vijf hygiëne-ergernissen op het werk
     Overvolle mailbox grootste ergernis na vakantie
     Alcoholgebruik collega’s wekt ergernis
     
     
    reacties
     
    Er zijn nog geen reacties.

    REAGEREN

    Naam:
    Emailadres:
    URL: (niet verplicht) http:// 
     
    Reactie/Opmerking:
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
     
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
    Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
    reacties
    Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
    ‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
    Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
    Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
    Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
    Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
    Mind your data (1) 
    top10