17 oktober 2017 -
Een manager gaat vaak anders met LinkedIn om. Het is heel goed mogelijk dat één van de verantwoordelijkheden is dat medewerkers gelukkig zijn en bij de betreffende organisatie blijven. Niet veel mensen weten dat LinkedIn ook daar een bijdrage aan kan leveren.
Benieuwd hoe? Ontdek dit en meer in deze vijf LinkedIn tips speciaal voor managers, geschreven door Loes Pikkemaat van Moteq.
Zet netwerk notificaties uit
Voordat u grote wijzigingen gaat doen aan uw LinkedIn-profiel is het verstandig om ‘profielwijzigingen delen’ uit te zetten. Anders krijgen uw connecties van elke aanpassing die u doet een melding. Bij veel wijzigingen krijgen uw connecties dus veel meldingen en dit kan door sommigen als spammen ervaren worden. Een reactie hierop kan zijn dat ze niet meer naar uw updates kijken en dat is juist wat u niet wilt!
"Voordat u grote wijzigingen gaat doe naan uw LinkedIn-profiel is het verstandig om profielwijzigingen delen uit te zetten," aldus Loes Pikkemaat, Marketing & Communicatie medewerker bij Moteq.
Geef inzicht in wie ubent
Als manager is een samenvatting extra belangrijk. Dit is uw ‘sales pitch’ en dé kans om uzelf te verkopen. Vertel hier wie u bent, wat uw hobby’s zijn en over welke competenties u beschikt als persoon. Uw toekomstige medewerker of opdrachtgever wil ten slotte graag weten wie u bent.
Verwerk in uw samenvatting ook keywords waar u graag op gevonden wil worden. Bent u bijvoorbeeld projectmanager, verwerk dan termen als ‘project management’ en andere relevante termen.
Begeeft u zich in een internationale markt? Overweeg dan ook om de samenvatting in het Engels te schrijven.
Geef inzicht in wat u doet
Geef in de omschrijving van uw functie aan waar de organisatie voor staat, wat uw rol is, welke bijdrage uw afdeling levert aan de organisatie en welke verantwoordelijkheden u draagt als manager. Houd het kort en bondig en werk met witregels. Er zijn namelijk maar weinig mensen die graag lange stukken tekst lezen.
Verwijs naar de homepage van de bedrijfswebsite
Onder de omschrijving is het mogelijk om een link in te voegen naar de website van uw bedrijf of het bedrijf waarvoor u werkt. Het is mogelijk om een omschrijving toe te voegen aan de website en wanneer iemand op de link klikt opent zich een pop-up. Een kans om uw werkgever of uw bedrijf nog meer te promoten onder (toekomstige) medewerkers.
Aanbevelingen en vaardigheden onderschrijven
Schrijf eerlijke aanbevelingen voor uw medewerkers en onderschrijf de vaardigheden. Door vaardigheden te onderschrijven motiveert u uw medewerkers en laat u zien dat u hun vaardigheden erkent.