zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Kleine occasions blijven populair

16 oktober 2017 - Occasions blijven populair in Nederland en vooral de kleine tweedehandsauto’s zijn in trek. De afgelopen maand was een toename te zien in het zoekvolume van veertien procent, wat heeft gezorgd voor een prijsstijging van een half procent naar 9.059 euro.

De populairste occasion in dit segment is de Volkswagen Polo. Dit blijkt uit de Marktmonitor van AutoScout24. Jurgen Vugts, Managing Director AutoScout24 Nederland: "In 2016 was de kleine auto al enorm gewild in Nederland. Met name door de lage kosten, zoals een lagere wegenbelasting, lagere verzekeringspremie en lager verbruik. Veel meer dan in andere landen laten Nederlanders zich leiden door de prijs bij de aankoop van een tweedehandsauto. Ook in 2017 neemt de populariteit van de kleine auto toe. Omdat kleine auto’s in buurlanden minder in trek zijn, doen autoverkopers er verstandig aan om deze in het buitenland aan te kopen."



Achttien miljoen occasions bekeken in een maand
De afgelopen maand zijn er ruim achttien miljoen auto’s bekeken op AutoScout24.nl en stonden er gemiddeld 260.000 occasions te koop. De gemiddelde prijs van een occasion is in september met 0.9 procent gestegen naar 14.680 euro. Dat is bijna 1.560 euro meer dan de gemiddelde prijs in september vorig jaar. "Het gaat goed met de occasionmarkt. Zo heeft de stijgende trend zich de afgelopen maanden weer voortgezet, want opnieuw is zowel de vraag als het aanbod toegenomen. Dat zien we ook terug het aantal downloads van onze app; de smartphone is inmiddels populairder dan de desktop," aldus Vugts.

Top tien populairste occasions
Welke occasions waren in september in trek? De Volkswagen Golf is al jaren de favoriete nummer één van de meest populaire occasions, zo ook op dit moment. Wat opvalt, is dat negen van de tien meest gezochte occasions van Duitse makelij zijn:
 
  • Volkswagen Golf
  • Volkswagen Polo
  • Audi A3
  • Audi A4
  • BMW 3-serie
  • Opel Astra
  • Opel Corsa
  • Audi A6
  • Ford Focus
  • Renault Mégane
  •  
     Doorsturen   Reageer  

     

    Laatste nieuws

     Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
     Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
     Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
     

    Gerelateerde nieuwsitems

     Goedkoopste occasions van Nederland staan in Randstad
     Grote verschillen in favoriete occasion per regio
     80 procent zoekt en verkoopt occasion via smartphone
     Kleine auto uit A-segment meest geïmporteerd uit Duitsland
     
     
    reacties
     
    Er zijn nog geen reacties.

    REAGEREN

    Naam:
    Emailadres:
    URL: (niet verplicht) http:// 
     
    Reactie/Opmerking:
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
     
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
    Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
    reacties
    Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
    ‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
    Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
    Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
    Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
    Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
    Mind your data (1) 
    top10