zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Minder kosten én meer flexibiliteit bij invulling mobiliteit

10 oktober 2017 - Kostenbesparing én flexibiliteit zijn voor bedrijven zwaarwegende argumenten om hun zakelijke mobiliteit anders in te richten. Dit blijkt uit het recent gepresenteerde Nationale Zakenauto Onderzoek (NZO) 2017 onder werkgevers en berijders.

De resultaten uit het onderzoek matchen met de bevindingen uit intern onderzoek van Terberg Leasing. Hieruit kwam naar voren dat er een groeiende behoefte is aan flexibele en betaalbare mobiliteitsoplossingen.


Aan de berijders die deelnamen aan het NZO is gevraagd wat volgens hen de visie is van hun werkgever op het gebied van mobiliteit. Kostenbesparing is in de perceptie van de respondenten het belangrijkste thema, snel gevolgd door flexibiliteit. Op de stelling: mijn werkgever vindt flexibilisering van arbeid en mobiliteit belangrijk, antwoordde 74 procent positief.
 
Flexibiliteit hoog op mobiliteitsagenda
Dit beeld wordt bevestigd door de antwoorden van de werkgevers op de vraag wat hun visie is op zakelijke mobiliteit. 93 procent van de ondervraagde werkgevers vindt kostenbesparing op zakelijke mobiliteit erg belangrijk. 78 procent hecht veel waarde aan flexibilisering van arbeid en mobiliteit, een stijging t.o.v. 2016 met vier procent. Bij de respondenten staat ‘flexibiliteit van werken, reizen en contractuele verplichtingen’ de komende drie jaar hoog op de mobiliteitsagenda. Acht op de tien bedrijven dicht de auto nog steeds een zeer belangrijke rol toe bij een goede invulling van de zakelijke mobiliteit.
 
Belangrijke wens bij medewerkers
De groeiende behoefte aan flexibiliteit speelt niet alleen bij de werkgevers. Zo’n 30 procent van de bedrijven (waaronder veel zakelijke dienstverleners en detacheringsbedrijven) meent dat hun medewerkers meer flexibiliteit willen als het gaat om hun zakelijke mobiliteit. Zij denken zelfs dat flexibiliteit voor hun medewerkers de belangrijkste reden is (61 procent) om iets aan hun mobiliteit te willen veranderen.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Miljoenennota: mobiliteit wordt een dienst
 Autoverkoop 2016 conform prognose
 Slimmer omgaan met mobiliteit
 Vijf typen jongeren bepalend voor toekomstig verplaatsingsgedrag
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10