zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Feedforward verfrissender dan feedback

11 maart 2004 - In plaats van feedback, doet u er beter aan 'feedforward' te geven. veel verfrissender, omdat het toekosmtgericht is. Dat stelt althans het bureau Time Smart.

Volgens het bureau zijn er vijf redenen om feedforward te verkizen:



1. Het verleden kunnen we niet wijzigen, maar de toekomst wel
Atleten focussen op de overwinning, autoracers op de weg, niet op de muur. Door voor medewerkers aan te geven hoe ze nog meer en betere resultaten kunnen behalen, verhogen we de kans dat dit inderdaad gebeurt. Veel positiever dan hen te wijzen op fouten uit het verleden.

2. Positiever dan feedback
Feedback komt er dikwijls op neer te bewijzen dat iemand verkeerd is.
Zelfs constructieve feedback wordt dikwijls ervaren als negatief. Alleenstaande feedforward is steeds positief, want het focust op de toekomst en op de oplossing

3. Gemakkelijker te verhapstukken
Succesvolle personen hebben een hoge eigenwaarde en reageren daarom ook veelal beter op feedforward dan op feedback.

4. Feedforward kan door iedereen gegeven worden
Men moet niet noodzakelijk iets weten van het verleden om een positief idee naar voren te brengen voor een persoon of een project.

5. Focus op gewenst gedrag, niet op ongewenst gedrag
Een medewerker die een slechte presentatie hoeft deze vernedering niet opnieuw te ondergaan. De manager kan beter focussen op acties die tot verbetering leiden.


Bron: Time Smart
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10