zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlanders gek op tussendoortjes

1 augustus 2017 - Ruim negen op de tien Nederlanders (92 procent) eten dagelijks iets tussen de maaltijden door. Consumenten pakken een tussendoortje, omdat ze trek hebben in iets lekkers, honger hebben of uit gewoonte.

Ze eten het vaak ongepland. Vier op de tien nemen dagelijks minstens één tussendoortje dat ze niet van plan waren. Vooral jongeren kiezen ongezonde tussendoortjes. Dit blijkt uit mobiel marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 685 Nederlanders.



Vooral trek in iets lekkers
Vier op de tien tussendoor-eters (37 procent) nemen minimaal drie keer per dag een tussendoortje. Voor de helft is trek in iets lekkers de belangrijkste reden om een tussendoortje te pakken. Daarnaast geeft men aan honger te hebben (twintig procent) of om uit gewoonte iets te nemen (twaalf procent). Nederlanders zijn vaak impulsieve snackers. Vier op de tien Nederlanders worden minstens een keer per dag verleid tot een ongepland tussendoortje.

Koekjes, fruit en chips zijn favoriet
Tussendoortjes moeten vooral lekker zijn. Zeven op de tien consumenten vinden dit belangrijk bij de keuze van een tussendoortje. Daarnaast moet het makkelijk mee te nemen zijn (23 procent), makkelijk zijn om onderweg op te eten (21 procent) en energie geven (twintig procent). Voor 37 procent is het belangrijk dat het tussendoortje gezond is. Toch zijn de favoriete tussendoortjes niet altijd gezond. Koekjes (50 procent) en chips/zoutjes (38 procent) zijn, naast fruit (48 procent), de populairste tussendoortjes. Lay's, Milka en Sultana worden regelmatig genoemd als favoriet tussendoortjes-merk.

Vooral jongeren kiezen ongezonde tussendoortjes
Nederlandse snackers tot 35 jaar gaan het minst bewust en het minst gezond met tussendoortjes om. Ze eten vaker tussendoortjes (meer dan de helft drie keer per dag of meer) en worden vaker verleid tot een ongepland tussendoortje. Vier op de tien geven aan vooral ongezonde tussendoortjes te eten. Ze kiezen vaker voor koekjes, chips of chocolade dan Nederlanders boven de 35.

 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Snackbars en pompstations niet in trek voor snelle hap
 Vakantievierder ontspant tijdens vlucht met film en hapjes
 Werknemers straks massaal aan halve kroket
 Zware lunch slecht voor prestaties
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10