zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vakantiekriebels zorgen voor zoektocht naar grotere (gezins)auto

19 juli 2017 - De zomervakantie is begonnen en dat betekent dat veel gezinnen met de auto volgeladen richting het zonnige zuiden vertrekken. Maar passen alle tassen, kampeerbenodigdheden plus het hele gezin wel in de auto?

Blijkbaar niet altijd, want AutoScout24  ziet in aanloop naar de zomer een stijging in het aantal zoekopdrachten naar Multiple Purpose Vehicles, kortweg MPV. Dit zijn de meest gewilde tweedehands gezinsmodellen:


 
Volkswagen Touran
Opel Zafira
Mercedes-Benz B-klasse
Renault Scénic
Ford S-Max
 
Juni piekmaand
Terwijl het aanbod in een jaar tijd met zes procent steeg, is de populariteit met maar liefst 51 procent gestegen. Nu zijn mei en juni traditiegetrouw de maanden waarin de vraag naar MPV’s piekt, maar de populariteitstijging dit jaar is zeer opmerkelijk. Jurgen Vugts, Managing Director van AutoScout24.nl licht toe: "Het gaat beter met de economie, de werkgelegenheid trekt aan en dat zie je ook terug op de automarkt. Consumenten hebben meer te besteden en zijn bereid om meer uit te geven aan een auto, dus ook de grotere en luxere modellen komen steeds meer in trek."
 
Gestegen populariteit drijft prijs matig op
Wanneer de populariteit explosief groeit, kunnen consumenten erop rekenen dat de prijs van hun favoriete MPV toeneemt. De stijging in vraag naar de MPV zorgt weliswaar voor een prijsstijging, maar deze is minder hoog dan verwacht. Voor een tweedehands MPV betaalt een Nederlander gemiddeld 12.952 euro, dat is vier procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Vugts vervolgt: "De populariteit van tweedehandsauto’s in het M-segment gaat naar verwachting nog meer groeien. Consumenten die op zoek zijn naar een MPV kunnen nu een goede koop doen."

Geen vrolijke familiekleur: grijs en zwart meest gewild
Ook al doet de veelzijdige MPV vaak dienst als auto voor vrolijke groepsuitjes, deze vrolijkheid is niet terug te zien in de meest gewilde kleuren. De populairste kleuren zijn namelijk vrij onopvallend; grijs en zwart.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Rood blijft populairste tweedehands kleur
 Occasions steeds duurder
 Tweedehands auto populair
 Tweedehands automarkt: kleine occasion van vier jaar oud meest in trek
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10