zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Goed gevoel belangrijk bij investeren in aandelen

6 juli 2017 - Ondanks de aanhoudende lage rentes durven of willen nog steeds veel huishoudens het niet om te gaan beleggen. Slechts 23 procent van de Nederlandse huishoudens belegt in aandelen of obligaties. Een logische keuze?

Beleggen wordt nog vaak geassocieerd met hoge kosten en woekerpolissen. Dit zorgt er dan ook vaak voor dat men huiverig is voor een investering. Niet alleen het financiële aspect, maar ook het 'gevoel' moet goed zijn.



Regie over eigen geld
Volgens hoogleraar economie Dirk Brounen is het steeds belangrijker dat we zelf de regie nemen over onze financiën: ''Deze Nederlandse spaardrang wordt stilaan een dure traditie. Doordat de overheid zich steeds verder terugtrekt uit onze zorg, ons pensioen, ons onderwijs en onze woningmarkt, wordt het steeds belangrijker om een eigen verstandige financiële planning te maken.''

Investeren in een betere wereld
Doordat steeds meer mensen hun steentje willen bijdragen aan een betere wereld, groeit de vraag naar duurzaam beleggen. Heel bewust wordt gekeken naar de missie en visie van een bedrijf, alvorens wordt besloten om aandelen te kopen.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Consument kiest pas voor duurzaam als hij snapt wat duurzaam is
 Banken duurzamer, beleid klimaat en belastingontwijking zwak
 Nederlander hecht extreem weinig waarde aan duurzaam beleggen
 Voedingssector vindt communicatie over duurzaamheid en herkomst niet zo belangrijk
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10