zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zes tips om uw charisma te ontwikkelen

1 maart 2004 - Moet u knap zijn om charisma te kunnen hebben? Nee! En nog beter nieuws: u kunt uw eigen charisma positief beďnvloeden. Dat stelt Michel Hoetmer op de website van SalesQuest.

De Duitse socioloog Max Weber beschouwde charisma als een eigenschap van iemand die maakt dat anderen aan hem of haar buitengewone kenmerken toeschrijven.



Tips
Uit allerlei studies komen diverse factoren naar voren die belangrijk zijn voor een charismatische uitstraling.

1. Zet de omstandigheden naar uw hand
Winston Churchill was een wat onzekere, alcoholische man, maar schitterde als hij zijn bevlogen toespraken hield.

2. Een duidelijke visie doet wonderen
Met een visie vertelt u welke kant het op moet gaan. Keep It Short and Simple (KISS).

3. Creëer een wij-gevoel
Michael Dell schudde bij een bezoek aan de Nederlandse vestiging alle medewerkers persoonlijk de hand. En liet daarmee aan iedereen merken: je bent bijzonder.

4. Communiceer overtuigend
Volgens de Amerikaanse psycholoog Richard Bord draait het hierbij om simpel taalgebruik. Actiewoorden kunnen u goede diensten bewijzen.

5. Wees aantrekkelijk
Aantrekkelijkheid is geen garantie voor een goede uitstraling. Maar het helpt wel. Zorg er dus voor dat u zich goed kleedt en er gezond uitziet. Het helpt ook als mensen u zien als een deskundige op een bepaald gebied.

6. Wees 'echt'
De meeste mensen vallen al snel door de mand als ze een houding aannemen die niet bij ze past.

Artikel
Klik hier om het hele artikel op SalesQuest.nl te lezen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10