26 februari 2004 -
Opmerkelijk: De Amerikaanse ouderenorganisatie AARP voert campagne om de reclamewereld en het adverterend bedrijfsleven op te roepen meer aandacht te besteden aan vijftigplussers. Deze groep heeft jaarlijks 400 miljard dollar te besteden en groeit ieder jaar met 4 miljoen.
Adverteerders zijn echter terughoudend in hun reclame-uitingen naar ouderen toe omdat ouderen merkvast zouden zijn en zoveel tv kijken dat zij reclameboodschappen toch wel zien.
Mobieltje van de ANBO De campagne die AARP voert om hier verandering in te brengen is deels eigenbelang. AARP wil met de campagne adverteerders vinden voor haar tijdschrift AARP Magazine met een oplage van 22 miljoen. Ook in Nederland wordt de roep om ouderenmarketing groter. De grootste ouderenbond van Nederland ANBO wacht niet op marketeers om de markt te ontdekken maar komt zelf met producten speciaal voor ouderen zoals de ANBOfoon, een mobieltje voor senioren.
Bron:MKBnet