zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Ziekenfondsverklaring niet langer noodzakelijk

24 februari 2004 - Sinds 1 januari 2004 hoeven werkgevers niet langer een verzekeringsverklaring van een werknemer naar de ziekenfondsen op te sturen bij in- of uitdiensttreding. Alle ziekenfondsen krijgen deze gegevens nu automatisch toegestuurd van UWV.

Hierdoor besparen werkgevers naar schatting 20 miljoen euro per jaar aan administratieve lasten.



Loongrens
In enkele gevallen dienen nog wel gegevens aan het ziekenfonds doorgegeven te worden, zoals in geval van overschrijding van de loongrens. Daarnaast moeten werkgevers hun personeel wel (blijven) informeren over het aangaan of beëindigen van een ziekenfondsverzekering en de rechten en plichten die erbij horen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10