zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Rood blijft populairste tweedehands kleur

5 mei 2017 - Dit jaar bestaat Ferrari 70 jaar, want in 1947 maakte Enzo Ferrari voor de eerste keer een testrit in zijn 125S in het Italiaanse Maranello. Dit was geen rode Ferrari zoals vaak wordt gedacht, maar een geel exemplaar.

Tegenwoordig wordt nog steeds iedere eerste productieauto in de kleur geel gespoten. Ondanks de originele gele kleur, is rood de populairste kleur voor een tweedehands Ferrari in Nederland. Dit blijkt uit de cijfers van AutoScout24.



Originele Ferrari-kleur niet in top vijf kleuren
Opvallend is dat de originele Ferrari-kleur niet voorkomt in de top vijf van populairste kleuren in Nederland. Het blijkt dat de vuurrode kleur het meest gewild is, gevolgd door zwart. Hieronder staat de top vijf meest gezochte tweedehands Ferrari-kleuren:
1.            Rood (37 procent)
2.            Zwart (20 procent)
3.            Grijs (15 procent)
4.            Blauw (11 procent)
5.            Wit (7 procent)

Aanbod tweedehands Ferrari’s met twintig procent gestegen
Momenteel staan er bijna 300 tweedehands Ferrari’s te koop op AutoScout24.nl voor een gemiddelde prijs van 99.131 euro; een prijsstijging van twee procent ten opzichte van vorig jaar. Dat is opvallend, aangezien het afgelopen jaar het aanbod tweedehands Ferrari’s is gestegen met twintig procent, maar de populariteit is gedaald met zeven procent. Toch zijn er in 2017 tot nu toe al zo’n 563.000 online Ferrari’s bekeken in Nederland.
 
Top vijf populairste Ferrari’s
Zowel in Nederland als in andere Europese landen is de Ferrari 458 het meest gewilde model. Hoewel de Ferrari FF in Europa erg populair is, komt deze niet voor in de Nederlandse top vijf. Andersom is te zien dat de F355 wel in Nederland, maar niet in top vijf van Europa staat. Hieronder staat een overzicht van de populairste Ferrari’s in Nederland en Europa:
Nederland             Europa
1. Ferrari 458       1. Ferrari 458
2. Ferrari F355     2. Ferrari FF
3. Ferrari California  3. Ferrari 360
4. Ferrari F430     4. Ferrari F430
5. Ferrari 365       5. Ferrari California

Duurste versus goedkoopste Ferrari
Wie op zoek is naar een tweedehands Ferrari, kan een sportieve Mondial op de kop tikken voor bijna 25.000 euro. Terwijl deze gele coupé F355 van bijna 8.000 euro de goedkoopste Ferrari lijkt te zijn, zien de echte kenners direct dat dit een replica is op basis van een Toyota. De duurste tweedehands Ferrari is een vuurrode Enzo van twee miljoen euro, maar dan steelt u wel de show op de weg
Jurgen Vugts, Managing Director van AutoScout24.nl: "Ferrari symboliseert als geen ander automerk de heimelijke wens van elke autorijder naar snelheid, sportiviteit en elegantie. De Italiaanse firma die tegenwoordig vooral in de Formule 1 een grote rol speelt, bouwt auto's in het absolute topsegment, die in het oog springen door hun aerodynamisch gestylde vorm. Alle auto's grenzen aan het technisch maximaal haalbare en zijn hun tijd in vergelijking met de algemene auto-ontwerpen ver vooruit."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Bentley en Ferrari zijn voor paupers
 Valentijnsrode auto weer geliefder
 Zakenman eist geld terug voor te trage Ferrari
 Mannen rijden om voor mooie occasion
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10