zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Banneradvertenties geschikter voor business-to-business

22 februari 2004 - Het gebruik van banners - advertenties op websites die met behulp van een hyperlink in verbinding staan met de website van de adverteerder - is geschikter voor het bereiken van bedrijven (B2B) dan van consumenten (B2C).

Uit onderzoek in het Journal of Advertising Research blijkt dat er minder vaak wordt doorgeklikt op de banners die voor consumenten zijn bestemd.



Kleur
Wat betreft het gebruik van kleur in de banners is er geen onderscheid: Voor zowel B2B als B2C dienen extreem felle of vale kleuren te worden vermeden. Een gemiddelde kleurstelling heeft de voorkeur van beide doelgroepen.

Emotie
Verschil is er wel met betrekking tot het gebruik van animatie en emotie in de banners. Consumenten klikken dan vaker door, terwijl bedrijven juist afhaken. Opvallend genoeg leidt de aanwezigheid van lokkertjes en interactiviteit in een banner juist tot minder doorklikken. Vooral bedrijven zijn hiervan niet gecharmeerd, maar ook consumenten klikken dan minder vaak op de banner.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10