Klantbeleving en digitalisering moeten hand in hand gaan
7 april 2017 -
Om de kansen van de huidige digitale transformatie volop te benutten en een optimale klantbeleving te realiseren, moeten Customer Care en ICT op een andere manier gaan samenwerken.
Dat is de boodschap van KPN tijdens het interactieve evenement The Digital Dutch. In het Nederlandse bedrijfsleven wordt nog veel te weinig samengewerkt door CTO’s en Customer Care Managers. Als zij intensiever optrekken samen, wordt het een stuk gemakkelijker om mee te gaan in de digitale transformatie en de kansen die daarmee gepaard gaan. In 2016 gaf 75 procent van de grootzakelijke klanten tijdens The Digital Dutch aan digitale kansen niet voldoende te benutten. KPN wil bedrijven daarom laten zien hoe ICT-oplossingen concreet toegepast kunnen worden om hun klanten nog beter te kunnen bedienen.
Online via allerlei devices
Nederlanders zijn steeds vaker online via allerlei devices. Bedrijven moeten hier op in spelen om hun klanten vast te kunnen houden en te binden met de juiste online strategie en bijbehorende digitale toepassingen. Joris van Oers, Executive Vice President Sales Zakelijke Markt van KPN Nederland: "Nederland maakt grote stappen in de digitale transformatie. Elk bedrijf wil hierin meegaan en KPN is ervan overtuigd dat Nederlandse bedrijven op ICT-gebied veel van elkaar kunnen leren. Veel organisaties weten echter niet waar ze moeten beginnen en willen op dat vlak geïnspireerd worden."
Bob Mols, Executive Vice President Customer Service, vult aan: "En dat doen we niet alleen vandaag, maar elke dag. Het is mijn stellige overtuiging dat klanttevredenheid en medewerkertevredenheid hand in hand gaan. Alleen vanuit dat uitgangspunt kunt u aansluiten op de huidige digitale transformatie en de behoefte van klanten hierin om zo de optimale klantbeleving te creëren."