zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zakelijke beslisser waardeert een ‘nee’

4 april 2017 -  Wanneer een zakenrelatie nee verkoopt, heeft dat voor 77 procent van de zakelijke beslissers een positieve invloed op de mening over deze relatie. Zo vindt 40 procent dat nee-verkopen laat zien dat iemand de kwaliteit van zijn dienstverlening borgt.

Voor 25 procent schept nee-verkopen een gevoel van vertrouwen en gelijkwaardigheid. Daarnaast beschouwt twaalf procent nee-verkopen als een teken dat gezamenlijke belangen boven die van de eigen business worden gesteld. Dit blijkt uit onderzoek ‘Stand van zakenrelaties’ van myBrand  onder ruim 500 zakelijke beslissers.


 
Nee tegen nee
Niet bij heel zakelijk Nederland valt nee-verkopen in de smaak. Voor zestien procent is het een teken dat de zakenrelatie onvoldoende zijn best doet. Voor de overige zeven procent plaatst een nee-verkoop een zakenrelatie direct in zijn allergiezone, wat negatieve gevolgen kan hebben. Onder zakelijke beslissers geeft namelijk 85 procent aan dat bij gebrek aan vertrouwen de zakenrelatie beter beëindigd kan worden. Met de B2B Relatiescan wordt vastgesteld hoe het met het vertrouwensniveau binnen een zakenrelatie gesteld is. Vervolgens wordt er een advies uitgebracht om samen met de zakenrelatie te excelleren.
 
Vertrouwensbasis
"Nee-verkopen heeft vaak een positief effect op de zakenrelatie," stelt Seger Theuns, Algemeen Directeur bij myBrand. "Factoren als kwaliteit, gelijkwaardigheid en waardering leggen een goede vertrouwensbasis binnen een zakenrelatie. De mate van vertrouwen is bepalend voor het succes dat behaald wordt. Aangezien iedere zakenrelatie uniek is, is het van belang dat u goed op elkaars individuele behoeften ingespeeld bent."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Werknemer zeggen nee tegen een baan zonder flexibiliteit
 Vijf redenen waarom u nooit nee verkoopt
 Succesvol 'nee' zeggen in zes stappen
 'Nee' zeggen goed voor carrière
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10