21 maart 2017 -
Voor alweer de achtste keer op rij werd afgelopen week de B2B Marketing Award uitgereikt. De twee genomineerden van dit jaar waren Greetz en ServiceNow.
Beide organisaties kregen vier minuten de tijd om hun case te presenteren tijdens het B2B Marketing Forum op het podium van Kasteel de Wittenburg in Wassenaar.
Na de presentaties had het publiek de mogelijkheid om te stemmen en in combinatie met het juryoordeel rolde ServiceNow als winnaar uit de bus. Onder luid applaus nam Francisca Calkoen van de succesvolle IT service management dienstverlener, ServiceNow, de felbegeerde award in ontvangst.
De vakjury bestond dit jaar uit voorzitter Ment Kuiper (IDMK/CustomerTalk), Marije van Donselaar (Nuon), Nord van de Mosselaer (Tele2), Marieke LeNoble (Vakmedianet) en Jan van Ginkel (AT5 en NH).
De jury over de case:
"De beslissing was moeilijker dan voorgaande jaren: het was een nek-aan-nekrace," vertelt juryvoorzitter Ment Kuiper. "Het doel van ServiceNow was een breder portfolio positioneren bij haar grote klanten, maar ook het aanboren van nieuwe segmenten. Ment: "Door de combinatie van een off- en online contentstrategie, het inzetten van marketing automation én het denken vanuit verschillende doelgroepen, hebben zij deze doelstellingen ruimschoots behaald.
ServiceNow heeft haar naamsbekendheid vergroot, haar database uitgebreid en een mooie sales pipeline gerealiseerd. Dit resultaat, dat zij met duidelijke cijfers aantoonden, was voor ons uiteindelijk de doorslaggevende factor om ServiceNow tot winnaar uit te roepen."
Over de B2B Marketing Award
In 2010 introduceerde B2B marketingbureau spotONvision de B2B Marketing Award in Nederland. Ingrid Archer, initiatiefnemer van de Award, tevens co-founder van spotONvision: "Voornaamste reden was om meer aandacht te krijgen voor B2B-marketing in ons land. Tegelijkertijd was er een sterke behoefte om onderling goede voorbeeldcases en ervaringen in de business-to-business uit te wisselen."