zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Steeds meer mobiele sollicitaties

13 maart 2017 - De smartphone is hard op weg het nummer één device voor sollicitaties te worden. Het aantal mobiele sollicitaties is in 2016 gestegen met 150 procent.

Dit blijkt uit cijfers van neomax. Naast de stijgende inzet van smartphones aan de kant van kandidaten, ontdekken aan de andere kant werkgevers langzaamaan de voordelen van analytics in het recruitmentproces. Dit blijkt uit onderzoek van neomax in samenwerking met trendwatcher Adjiedj Bakas, dat is gebundeld in het boek ‘De digitale transformatie’.



Vernieuwd wervings- en selectietraject
Deze ontwikkelingen vragen om verandering in het huidige wervings- en selectietraject van bedrijven. Wanneer hier geen rekening mee wordt gehouden, lopen bedrijven belangrijk talent mis, stelt neomax. Het is immers de nieuwe, innovatieve generatie die ervan uitgaat mobiel te kunnen solliciteren. Zo is het belangrijk om de website en de sollicitatieprocedure responsive te maken. Daarnaast is het van belang om de bedrijfspresentatie ‘snackable’ te maken: geen lange lappen tekst, maar bijvoorbeeld een pakkende video van een minuut. Ook de rol van analytics voor recruitmentdoeleinden wordt steeds belangrijker voor het spotten van talent.

Technologische verbeteringen
Claudette Martens, oprichter van neomax: "Sollicitanten en werkgevers kunnen beiden profiteren van de technologische verbeteringen in het sollicitatie- en recruitmentproces. Voor werkgevers speelt analytics een belangrijke rol in de speurtocht naar nieuw talent. Momenteel wordt nog vaak gekeken naar schoolresultaten en cv’s. Een mooie opleiding met goede cijfers en ervaring kan leiden tot hoge verwachtingen. Maar organisaties die met analytics werken, komen erachter dat deze selectiecriteria geen volledig inzicht geven in de toekomstige prestaties. Er zijn allerlei onderliggende factoren die een rol spelen bij het succes van een werknemer. Data-analyse kan die factoren aan het licht brengen, waarna er in het recruitmentproces rekening mee kan worden gehouden en zelfs speciaal op kan worden geselecteerd."

Achtergrond onderzoek
Het onderzoek is gebundeld in het tienjarig jubileumboek van neomax ‘De digitale transformatie’. De impact van digitalisering op bedrijven, consumenten en de overheid, essentiële technologieën en digitale disruptie in verschillende sectoren komen onder andere aan bod. Het boek is hier te downloaden. Adjiedj Bakas is een bekende visionair spreker en trendwatcher en zal in samenwerking met neomax op 4 april 2017 een lezing geven over digitale transformatie. Aanmelden kan hier.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Werkzoekende solliciteert graag via mobiel device
 Het nieuwe solliciteren: niet voor hoogopgeleid talent
 Meer sollicitaties via mobiel in 2017
 Steeds meer mobiele reisboekingen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10