zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zakenreiziger is doe-het-zelver

14 februari 2017 - Er is een ‘nieuw type zakenreiziger ’ ontstaan die handelt als een ‘gewone consument’ en ‘eigen keuzes’ wil maken. Dit zegt BCD Travel op basis van eigen onderzoek op Zakenreis.nl.

"Goede naleving van het reisbeleid staat of valt met de relatie tussen de travel manager en de zakenreiziger," zegt BCD Travel.



Nieuw type zakenreiziger
"De laatste jaren ontwikkelde zich een nieuw type zakenreiziger. Een echte doe-het-zelver die steeds vaker als een consument denkt, en eigen keuzes wil maken," zegt Charuta Fadnis, Senior Director, Research & Intelligence bij BCD Travel. "Maar die keuzes zijn niet altijd even rendabel voor de organisatie. Een goede relatie met de zakenreiziger maakt het makkelijker om het boek- en reisgedrag te beïnvloeden op een manier die voordelig is voor alle betrokkenen, en de veiligheid verbetert."

Verleiding vermijden
Naast het toenemende ‘consumentengedrag’ constateert BCD Travel dat er ook factoren zijn die de moderne zakenreiziger beïnvloeden. "Leveranciers zoals hotels, luchtvaartmaatschappijen, en boekingssites benaderen zakenreizigers bijvoorbeeld voortdurend rechtstreeks met acties en aanbiedingen. Dat heeft tot gevolg dat de verleiding om van het reisbeleid af te wijken continu om de hoek loert. Nu veiligheid bij travel managers de hoogste prioriteit heeft, is het belangrijker dan ooit om die verleiding te vermijden en reizigers te motiveren zich aan het reisbeleid te houden."

Eigenbelang
Het pleidooi van BCD Travel vloeit ook voort uit eigen belang. Als zakenreizigers meer en meer doe-het-zelvers worden betekent dat ze de travel managers en travel management companies zoals BCD minder of in het geheel niet meer nodig hebben. Vraag is wel of deze ontwikkeling naar eigen initiatief van zakenreizigers, buiten de zakenreisbureaus om, nog te stoppen is.


Bron: Zakenreis.nl
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Inkopers en boekers hekelen woud aan toeslagen
 Bedrijven weten niet waar medewerkers tijdens zakenreis zijn
 Zakenreizigers gebruiken hun smartphone intensief
 Gezonde en veilige zakenreiziger is productieve medewerker
 
 
reacties
 
Odete Pimenta da Silva  |   | 
15-02-2017
 | 
11:46 uur
Aangezien zakenreizigers, waar en wanneer mogelijk, meer en meer doe-het-zelvers worden is het tijd dat management in gesprek gaat met de corporate travel manager. Deze professional kent het gedrag en de wensen van de reizigers. Zij zijn van toegevoegde waarde in een strategische adviserende rol. Geef de corporate travel manager de erkenning en tools die zij nodig hebben.
Geef reizigers de beleving dat ze vrijheid in keuze hebben binnen uw reisbeleid. Het motiveert ze en bindt ze aan uw bedrijf.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10