zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijven nemen versneld afscheid van handmatige P2P-processen

13 februari 2017 - Canon Europe heeft bekendgemaakt dat slechts drie procent van de bedrijven in West-Europa gelooft dat handmatige Purchase-to-Pay (P2P)-processen in de toekomst blijven bestaan.

De bevindingen staan in The Future of Purchase to Pay (P2P) 2016, een Canon-trendrapport dat is samengesteld door ICM Unlimited. Zij vroegen financieel directeuren en inkoopmanagers naar hun beeld van de ontwikkeling van P2P in de komende jaren. De meeste ondernemingen gaven aan nog geen volledige controle te hebben over de uitgaven die via PO’s (Purchase Orders) plaatsvinden en de helft zegt dat zij minder dan 50 procent van hun uitgaven onder controle heeft. Er is een bijna unanieme verwachting dat het P2P-proces in de toekomst geautomatiseerd wordt en meer dan de helft van alle Europese bedrijven heeft al een eerste stap gezet in die richting.


 
Focus op kosten en productiviteit
Het rapport laat zien dat met de voortdurende focus op kosten en productiviteit, bedrijven gemotiveerd lijken om te onderzoeken hoe P2P-technologie hen kan helpen. 50 procent van de financiële beslissers is van mening dat de productiviteit op hun afdeling onder het gemiddelde ligt; terwijl 42 procent van de inkoopmanagers inschat dat hun afdeling onder het gewenste productiviteitsniveau functioneert. De trend richting verdergaande automatisering van financiële processen toont geen tekenen van vertraging: 23 procent van de Europese besluitvormers zegt dat hun bedrijf de komende twee jaar een volledige transformatie naar P2P bereikt.
Het lijkt erop dat organisaties de deels handmatige of niet aaneengesloten benadering van het P2P-proces geheel of gedeeltelijk als oorzaak aanwijzen voor de huidige situatie. Tien procent van de bedrijven in Europa laat weten dat al een volledige digitale transformatie naar P2P is afgerond.
 
Meer grip op P2P
Fabrizio Falzarano, European Team Leader voor Information Management Solutions bij Canon Europe, zegt: "In deze uitdagende markt geven Europese bedrijven duidelijk aan dat zij beter grip op P2P willen krijgen. Ze willen op de meest effectieve en efficiënte wijze goederen en diensten aanschaffen en ervoor betalen. Efficiëntie en productiviteit vormen de sleutel tot succesvol ondernemen en technologie wordt beschouwd als het meest geschikte middel om op deze gebieden verbetering te realiseren. Voor advies over en de aanschaf van P2P-technologie, zoeken bedrijven de steun van ervaren partners. Canon heeft de expertise en een breed portfolio aan producten en diensten, inclusief P2P-, factuurverwerkings- en factuurgeneratieoplossingen, waarmee zij al veel organisaties heeft geholpen aansprekende resultaten te bereiken."
 
Partnerkeuze
"De keuze van een partner voor P2P is erg belangrijk. Uit het onderzoek blijkt dat  Europese bedrijven rechtstreeks willen samenwerken met leveranciers van P2P-technologie," zegt Pete Loughlin, Managing Director bij P2P-adviesbureau Purchasing Insight. "Er is binnen het P2P-spectrum een opmerkelijk sterk sentiment richting samenwerking met één leverancier in plaats van shoppen bij verschillende leveranciers naar deeloplossingen. De mogelijkheid samen te werken met één partner zorgt voor betrouwbare end-to-end P2P-oplossingen die, ongeacht de leveringsvorm (bijv. on-premise of cloud), cruciaal zijn voor de succesvolle transformatie naar een excellente P2P-organisatie."
 
Over het onderzoek
Het onderzoek voor het trendrapport werd ontwikkeld in samenwerking met Purchasing Insight. De bevindingen zijn het resultaat van 706 online interviews met beïnvloeders en beslissers in het bedrijfsleven verspreid over twaalf Europese markten, onder andere het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Zweden, Nederland, Spanje en Italië. De interviews werden uitgevoerd door ICM Unlimited. De respondenten zijn op directieniveau verantwoordelijk voor finance en/of procurement binnen bedrijven die in omvang variëren van 100-249 medewerkers tot meer dan 5.000 medewerkers.
 
Het volledige rapport is hier op te vragen via.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 2013 weer goed jaar voor elektronische factuurverwerking
 Online Nederlander alleen goed te benaderen tijdens het shoppen
 Vijf cloud-ontwikkelingen waarmee u dit jaar te maken krijgt
 2017: de belangrijkste ontwikkelingen in alternatieve kredietverlening
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10